شناسهٔ خبر: 114875 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان خبر داد؛

تکمیل ۱۵ کیلومتر از جاده نفت-گنبد در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی گلستان/ اتمام پروژه‌های نیمه تمام راهسازی نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار

پایان جاده‌های خاکی در اشترینان مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان از در دستور کار قرار گرفتن و تکمیل ۱۵ کیلومتر از جاده نفت-گنبد خبر داد.

مهدی ملک، مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از بررسی تصادفات در محور آق‌قلا به اینچه برون به سبب ناایمن بودن بخشی از این محور خبر داد و گفت:‌ ماه گذشته سریعا این محور را در برنامه شانه‌سازی قرار دادیم، چراکه شانه غیر استاندارد بود. 

وی با بیان اینکه اصلاح ۱۳ کیلومتر از این محور را سریعا در دستور کار قرار دادیم، عنوان کرد: همچنین تکمیل ۱۵ کیلومتر از ۵۶ کیلومتر جاده نفت گنبد را در برنامه داریم. 

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به اداره کل راه و شهرسازی، حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت که این مبلغ خیلی سریع با عقد قرارداد تامین به و پروژه‌هایی که نیاز به اعتبار داشت، تزریق شد.

ملک با تاکید براینکه برای سال ۱۴۰۱ رقم مناسبی از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری تخصیص داده شده است، اظهار کرد: این میزان بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان است، همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۰، ۳۰۰ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۱، ۴۰۰ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۲ و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز برای قیر تخصیص داده شده است که با توجه به پروژه‌هایی که آماده می‌شود، تخصیص ‌می‌یابد و عملیات آسفالت جاده‌ها انجام می‌شود.

وی از دستور کار قرار گرفتن ساخت جاده اولنگ خبر داد و تصریح کرد: امروزه هر کیلومتر راه در جاده‌های غیر کوهستانی استان گلستان قریب به پنج الی هشت میلیارد تومان هزینه دارد، همچنین با توجه به افزایش ترددهای جاده‌ای خصوصا در استان گلستان که در مسیر تردد حرم علی ابن موسی الرضا(ع) است و مورد استفاده سایر استان‌ها قرار می‌گیرد، افزایش ترددها را در محورهای این استان شاهد هستیم، لذا تکمیل جاده‌ها را در دستور کار قرار دادیم که به محورهای اصلی کمک کند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه امیدواریم در سال جاری بتوانیم به بخشی از تعهدات خود جامه عمل بپوشانیم، گفت: در حال حاضر برای اتمام پروژه‌های آغاز شده باید بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان از اعتباراتی که دیده شده است را تخصیص دهیم.