شناسهٔ خبر: 114894 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای؛

عملیات احداث باند دوم محور زواره به اردستان به پایان رسید/ بهره‌برداری از باند دوم محور زواره به اردستان

باند دوم زواه به اردستان - اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از پیشرفت ۱۰۰ درصدی و تکمیل و احداث باند دوم محور زواره به اردستان با مبلغ هزینه شده بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: احداث باند دوم محور زواره به اردستان به دلیل وجود بار ترافیکی سنگین و تصادفات رخ به رخ از سال ۱۳۹۳ در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفت.   

وی افزود: طول این پروژه ۸.۶ کیلومتر است که با احتساب سه دوربرگردان و یک پارکینگ به ۱۱ کیلومتر می‌رسد همچنین ۳۱ دستگاه پل در این مسیر کار شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به پیشرفت ۱۰۰ درصدی احداث باند دوم محور زواره به اردستان عنوان کرد: مبلغ هزینه شده برای این پروژه بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال است و احجام به کار رفته شامل دو هزار و ۶۶۲ مترمکعب اساس، ۱۷ هزار و ۹۰۸ مترمکعب زیراساس، ۴۹ هزار و ۱۲۵ مترمکعب خاکبرداری، ۱۶۴ هزار و ۲۶۸ مترمکعب خاکریزی و ۱۳ هزار و ۳۹۰ تن آسفالت بوده است.  

وی اذعان داشت: عملیات اجرایی باند دوم محور زواره به اردستان توسط سه پیمانکار (سه قرارداد) اقدام شده است، که قرارداد اول از شهریور ماه ۱۳۹۳ آغاز و پس از اجرای بیش از ۱۰۶ هزار مترمکعب خاکریزی، ۳۱ هزار و ۱۳۶ مترمکعب خاکبرداری، بیش از دو هزار و ۶۰۰ مترمکعب اساس و احداث ۶ دستگاه پل با مبلغ هزینه شده بالغ بر ۹ و نیم میلیارد ریال در شهریور ماه ۱۳۹۵ به اتمام رسید.  

قاری‌قرآن ادامه داد: قرارداد دوم این پروژه از اسفندماه ۱۳۹۷ آغاز و پس از اجرای ۴۹ هزار و ۶۸۱ مترمکعب خاکریزی، بیش از ۱۴ هزار مترمکعب خاکبرداری، یکهزار و ۹۰۸ مترمکعب زیراساس و احداث ۱۲ دستگاه پل در مهرماه ۱۳۹۹ به اتمام رسید که براساس اقدامات بعمل آمده مبلغ ۲۰ میلیارد ریال برای این بخش از پروژه هزینه شد.  

وی در خصوص قرارداد سوم این پروژه بیان داشت: این قرارداد از اواخر شهریور ماه ۱۴۰۰ به منظور تکمیل باند دوم محور زواره اردستان و اجرای عملیات باقیمانده آغاز شد و با مبلغ هزینه شده بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال در اواخر تیرماه ۱۴۰۱ به اتمام رسید.   

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: پروژه باند دوم محور زواره_اردستان یکی از پروژه‌های شاخص و اولویت‌دار این اداره‌کل بود که به لطف خدا تکمیل و تقدیم مردم عزیز شد.  

وی از مزایای احداث باند دوم این محور به نقش مهم آن در کاهش تصادفات رانندگی و تلفات ناشی از آن اشاره کرد و گفت به لطف خدا ضمن حذف تصادفات رخ به رخ در مسیر زواره به اردستان، شاهد حداقل شدن احتمال وقوع سوانح رانندگی در این محور خواهیم بود.