شناسهٔ خبر: 114915 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:‌

پیش بینی گردش مالی طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان به بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان

عطاء اله اکبری.jpg مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: پیش بینی می شود طرح نهضت ملی مسکن در افق چهار ساله خود باعث گردش مالی حدود بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان در سیستان و بلوچستان شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری اظهار داشت: طرح نهضت ملی مسکن تاکنون سبب گردش مالی بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع مالی در استان سیستان و بلوچستان شده و صنایع  مهمی را همزمان با اشتغال به حرکت درآورده است.

وی تصریح کرد: با تداوم این مسیر پیش بینی می شود طرح نهضت ملی مسکن در افق چهار ساله خود باعث گردش مالی حدود بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان در سیستان و بلوچستان شود.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان افزود: هم اینک ۱۹ هزار و ۸۷۹ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در مناطق شهری و روستایی استان با پیشرفت فیزیکی حدود ۴۰ درصد در دست ساخت است.

 اکبری ادامه داد: پیش بینی می شود تا پایان سالجاری حدود ۵ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در سراسر سیستان و بلوچستان آماده بهره برداری شود.

وی تصریح کرد: همچنین برای اجرای هر چه سریعتر در  طرح جدید نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم در استان زمین فراتر از برنامه چهار ساله یعنی برای ساخت افزون بر ۱۶۶ هزار واحد مسکونی تامین شده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه مساله مسکن برای استان سیستان و بلوچستان یک مساله مهم و حیاتی بوده برای مراحل مختلف طرح های نهضت ملی مسکن برنامه زمان بندی تعریف شده تا در صورت مشکل و موانعی در مراحل اجرا به سرعت برطرف شود.

 دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان با قدردانی از همکاری بانک مسکن در پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن گفت: در حال حاضر بیشتر تمرکز این بانک بر روی موضوع تحقق اجرای سیاست دولت در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن است.

گفتنی است طرح نهضت ملی مسکن علاوه بر اینکه به عنوان بهترین سیاست در ایجاد تعادل در بازار مسکن به شمار می آید، اجرای آن سبب شده تا امید به خانه‌دار شدن در اقشار محروم زنده شود.

این طرح ساخت واحدهای مسکونی و تحویل آنها به اقشار کم درآمد و سپس کاهش قیمت ناشی از ساخت و ساز واحدها را در پی خواهد داشت.

تحقق طرح نهضت ملی مسکن از سوی دولت بهترین سیاست ایجاد تعادل در بازار مسکن است.