شناسهٔ خبر: 114917 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

آغاز عملیات اجرایی ۱۰۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در هفته دولت

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه وشهرسازی گلستان گفت: همزمان با هفته دولت عملیات عمرانی احداث یک هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان گرگان آغاز می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ؛ (گلستان)، مهدی ملک اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن، از اقدامات دولت سیزدهم بوده که با هدف ایجاد تعادل در بازار و کاهش قیمت تمام شده ی مسکن، همزمان با کل کشور، در ۱۴ شهرستان استان گلستان اجرا خواهد شد.

مدیرکل راه وشهرسازی گلستان ادامه داد: اجرای این طرح هم اکنون در استان گلستان، با وجود کمبود زمین، در وضعیت خوبی قرار دارد و در هفته دولت سال جاری، یک هزار واحد مسکونی در زمینی به مساحت ۴۰۰۰۰ هزار متر مربع در گرگان کلنگ زنی می شود.

وی افزود: عملیات احداث این واحدها که هم اکنون در مرحله ی تجهیز کارگاه قرار دارند، توسط یکی از سه کارگذار اداره کل راه و شهرسازی، (قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)،) اجرا خواهد شد.

ملک همچنین تصریح کرد: بر اساس پیش بینی ما، چنانچه پیمانکار پروژه به تعهد خود عمل کند، پس از دو سال این واحدها به بهره برداری می رسند.

گفتنی است بر اساس قانون جهش تولید مسکن، با تجمیع طرح های شهری، روستایی، خودمالکی و بازآفرینی شهری، بیش از ۹۳ هزار  متقاضی ثبت نام کرده اند که طی ۴ سال احداث مسکن انجام خواهد شد.