شناسهٔ خبر: 114962 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار قم:

۱۰ میلیارد تومان برای توسعه چهل اختران قم اختصاص یافت/ آغاز عملیات اماده سازی در اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان

بازدید استاندار قم از دو پروژه راه و شهرسازی استان استاندار قم گفت: از محل سفر رییس جمهوری به استان قم ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه چهل اختران در نظر گرفته‌شده که تاکنون ۱۰ میلیارد تومان از آن تخصیص‌یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، سید محمدتقی شاهچراغی روز یکشنبه در بازدید از پروژه توسعه بقعه مبارکه چهل اختران، بیان کرد: طرح توسعه چهل اختران از ده سال گذشته به‌رغم اینکه جزو یکی از طرح‌های عمرانی قم بوده، راکد مانده و مشکلات زیادی برای شهروندان و مجاوران آن به وجود آمده است.

وی بابیان اینکه در سفر سال گذشته ریاست جمهوری به قم تصمیمات خوبی برای تکمیل طرح توسعه چهل اختران دیده شد، اضافه کرد: فاز اول این طرح در یک دوره زمانی ۸ ماهه آماده و در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

استاندار قم با تاکید بر ضرورت تملک چند پلاک باقی‌مانده این طرح، افزود: اگر این طرح در سالهای قبل انجام می‌شد با هزینه بسیار کمتری به سرانجام می‌رسید؛ علاوه بر این طرح در چند محله دیگر نیز طرح‌های توسعه‌ای و بهسازی انجام خواهد گرفت.

وی ابراز داشت: هیچ‌کدام از برنامه‌ها و طرح‌های سفر رییس جمهوری به قم روی زمین نمانده و تمامی آن‌ها مراحل اجرایی خود را سپری می‌کنند.

استاندار قم بابیان این‌که مساحت کل طرح، هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع است، ادامه داد: هفت هزار مترمربع در قالب ساخت صحن و رواق و ۱۵۰۰ مترمربع آن محور دسترسی خواهد بود.

وی مدت‌زمان عملیات اجرایی را هشت ماه اعلام کرد و افزود: در مرحله نخست طرح احداث فضای صحن شهری، رواق‌های اطراف، تاسیسات شهری و اجرای گذر تاریخی در دستور کار است.

استاندار قم همچنین در جریان بازدید از اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان نسبت به تسریع در عملیات عمرانی و تأمین شدن زیرساخت‌های اولیه مانند برق و آب تاکید کرد.

استاندار قم در این بازدید از سکونت ۳۵ هزار نفر از مردم قم در اراضی ۵۶۰ هکتاری خبر داد و گفت: حداکثر تراکم واحدهای مسکونی این طرح ۵ طبقه پیش بینی شده است.