شناسهٔ خبر: 114980 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی استان اعلام کرد:

نهضت آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی شهری استان مرکزی با پیگیری اداره کل راه و شهرسازی

انعامی مدیرکل راه وشهرسازی استان مرکزی گفت: با همکاری شهرداری های استان و با هزینه معادل ۱۶۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال مساحتی حدود ۳۹.۵ هکتار از سطح معابر آسفالت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهر سازی(استان مرکزی)، حمید انعامی گفت: براساس سیاستهای ابلاغی وزارت راه وشهرسازی وبا پیگیری اداره برنامه ریزی بازآفرینی شهری و مسکن این اداره کل، عملیات نهضت آسفالت محلات هدف بازآفرینی شهری دردستورکاراین اداره کل قرار دارد.

 مدیرکل راه وشهرسازی استان مرکزی افزود: در همین راستا میزان  ۱۹۷۵ تن قیر از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران و از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان به ۱۴ شهرداری از شهرداریهای استان مرکزی تخصیص داده شد که با همکاری شهرداری ها و با هزینه معادل ۱۶۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال مساحتی حدود ۳۹.۵ هکتار از سطح معابر آسفالت شده است.

 حمید انعامی در خصوص پروژه‌های بازآفرینی شهری استان ادامه داد: در قالب برنامه اقدام مشترک، فعالیت‌های سه گانه ای از جمله ارتقاء زیرساخت های شهری نظیر آسفالت معابر با همکاری شهرداری ها، اقدام در راستای نوسازی بافتهای محله های هدف بازآفرینی شهری با همکاری شهرداری ها و دستگاه خدمات رسان و همچنین افزایش سرانه های کاربری های عمومی شهری مانند فضای سبز، آموزشی، ورزشی و..... در دست اقدام است.

انعامی ادامه داد: در سال جاری ۱۰۳۰ تن قیر به ۸ شهرداری استان، با مبلغ معادل ۱۵۰ میلیارد ریال و در سنوات گذشته نیز ۹۴۵ تن قیر با هزینه معادل ۱۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال به ۸ شهرداری دیگر از شهرداری های استان از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی اختصاص داده شده است که با این اقدام مساحتی بالغ بر ۲۰ هکتاردرسال جاری از سطح معابر استان  بهسازی و نوسازی شده است.