شناسهٔ خبر: 115043 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار و رعدوبرق در بلندی‌های تهران و برخی استان‌ها/خیزش گردوخاک در استان‌های مرزی

جاده بارانی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را اعلام و از خیزش گردوخاک در استان‌های مرزی و رگبار و رعدوبرق در بلندی‌های تهران و برخی استان‌ها خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را برای امروز اول شهریور و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای امروز در ارتفاعات البرز مرکزی استان‌های البرز، قزوین، تهران و برخی نقاط آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی و جنوب کشور در ارتفاعات سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب فارس، بوشهر برای ساعات بعدازظهر و اوایل شب، گاهی رگبار و رعدو برق و وزش باد رخ می‌دهد.

گودرزی ادامه داد: در استان‌های مرزی واقع در غرب و جنوب‌غرب کشور، گردوغبار رقیق و کاهش کیفیت هوا، در شرق و جنوب‌شرق وزش بادهای شدید گاهی همراه با گردوخاک پیش‌بینی شده است.

وی توضیح داد: از چهارشنبه تا جمعه وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک در نوار شرقی کشور ادامه دارد و فقط در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان برای ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار پراکنده پیش‌بینی شده است و سایر مناطق کشور جوی آرام را دارند.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: برای شنبه وزش باد در منطقه زابل تداوم دارد و سایر مناطق کشور جوی آرام همراه با هوایی گرم دارند.

گودرزی گفت: امروز و فردا شرق دریای عمان و نیمه غربی خلیج فارس مواج و متلاطم پیش‌بینی شده است. تهران در ساعات بعدازظهر در برخی از ساعت‌ها وزش باد دارد و ۳۱ درجه سانتیگراد بیشینه دمای امروز پایتخت است. تهران امشب بادوگردوخاک دارد که در برخی نقاط غربی و جنوبی استان در برخی از ساعات شدید است.