شناسهٔ خبر: 115046 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان جرقویه مطرح کرد؛

اتمام مرحله اول تهیه طرح تفصیلی شهرهای محمدآباد و نیک‌آباد / تلاش برای تسهیل اجرای طرح نهضت ملی مسکن و تامین اراضی شهرستان جرقویه

محمدرضا حق شناس - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان جرقویه با بیان اینکه مرحله اول تهیه طرح تفصیلی شهرهای نیک‌آباد و محمدآباد اتمام یافته است گفت: تمام تلاش خود را برای تسهیل اجرای طرح نهضت ملی مسکن به کار بسته‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ محمدرضا حق شناس رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان جرقویه در خصوص وضعیت طرح‌های تفصیلی اظهار داشت: طرح تفصیلی شهر محمدآباد اتمام مرحله اول (وضع موجود) و در حال بررسی مرحله دوم (انعقاد قرارداد) است همچنین برای شهر نیک‌آباد مرحله اول اتمام یافته و در دستور مرحله دوم قرار دارد.  

وی در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان اذعان داشت: برای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای شرق اصفهان و شهرستان اصفهان بیش از ۱۶ هزار نفر اقدام به ثبت نام کردند که افزون بر پنج هزار و ۸۰۰ نفر از آنان تایید اولیه شده‌اند.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان جرقویه گفت: یکی از مطالبات مردمی در خصوص طرح نهضت ملی مسکن شهرهای شرق اصفهان، واگذاری هر پلاک مسکونی به یک متقاضی است که این موضوع مورد پیگیری قرار گرفت.  

وی اذعان داشت: به منظور تامین اراضی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان و جبران کمبود اراضی مورد نیاز، مراحل الحاق ۴۴ هکتار به محدوده شهر ورزنه، چهار هکتار به محمدآباد، هشت هکتار به حسن آباد، پنج هکتار به نیک آباد، ۱۰ هکتار به کوهپایه و ۲۰ هکتار به هرند انجام و مصوب شده است و به برخی شهرها نیز ابلاغ شده است.  

حق شناس خاطرنشان کرد: در شهرستان جرقویه (شهر محمد آباد و نیک آباد)، شهرستان ورزنه (شهر ورزنه)، شهرستان هرند (شهر هرند)، شهرستان کوهپایه (شهر کوهپایه) و شهرستان اصفهان (شهر قهجاورستان) با توجه به کمبود زمین با لزوم الحاق به محدوده مواجه هستیم.