شناسهٔ خبر: 115085 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره برنامه ریزی و مسکن بازآفرینی بافت شهری راه و شهرسازی استان گلستان اعلام کرد:

امکان دریافت تسهیلات بافت فرسوده برای سکونتگاه‌های غیر رسمی

راه و شهرسازی گلستان رئیس اداره برنامه ریزی و مسکن بازآفرینی بافت شهری اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: تمامی منازل مسکونی موجود در بافت فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی و دارای سند ملکی، می توانند از تسهیلات بافت فرسوده استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ؛ (گلستان) ، رقیه منوچهر اظهار کرد: در سال گذشته در سطح استان به ۶۱۰ واحد، تسهیلات نوسازی در محلات هدف بازآفرینی واگذار شد.

رئیس اداره برنامه ریزی و مسکن بازآفرینی بافت شهری اداره کل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: از این تعداد ۲۱۲ واحد در گنبد کاووس و ۳۹۸ واحد در شهرستان گرگان قرار داشتند.

وی با بیان اینکه این طرح در سال جاری در حال اجرا است، گفت: تسهیلات بافت فرسوده به مسکن هایی که پروانه ساختمانی داشته و در مرحله نوسازی قرار دارند اعطا می شود.

منوچهر همچنین تصریح کرد: میزان این تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومان است که ۱۵۰ میلیون آن با بهره صفر درصد  پس از پایان دوره مشارکت ۱۸ ماهه تسویه خواهد شد و الباقی آن با توجه به قرارداد تسهیلات گیرنده با بانک قسط بندی خواهد شد.

رئیس اداره برنامه ریزی و مسکن بازآفرینی بافت شهری اداره کل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه این واحدها در قالب طرح نهضت ملی مسکن قرار دارند، گفت: آزادسازی این تسهیلات وابسته به پیشرفت فیزیکی پروژه است.

وی افزود: مرحله اول واریز این تسهیلات پس از اتمام ۱۰ درصد از فوندانسیون انجام شده و باقی تامین اعتبار پس از عملیاتی شدن هر مرحله، واریز می شود.

منوچهر در ادامه گفت: افراد برای دریافت این تسهیلات باید با ثبت نام در سامانه نهضت ملی مسکن، به حوزه بافت های فرسوده وارد شده و  چنانچه پروانه ساخت و سند ملکی داشته باشند، پس از وارد کردن کد برجام در سامانه می توانند از این طرح استفاده کنند.

رئیس اداره برنامه ریزی و مسکن بازآفرینی بافت شهری اداره کل راه و شهرسازی گلستان همچنین اظهار کرد: به طور متوسط عملیات نوسازی و احداث این ساختمان ها ۱۸ ماه به طول خواهد انجامید و بر اساس پیش بینی های انجام شده تا پایان سال، ۴۰۰ واحد به بهره برداری خواهد رسید.

وی در انتها یادآور شد: گفتنی است که تمامی منازل مسکونی موجود در بافت فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی، چنانچه دارای سند ملکی باشند، می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.