شناسهٔ خبر: 115101 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد؛

بهره‌برداری از ۴۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵ هزار و ۱۳۷ میلیارد ریال در هفته دولت در استان فارس

راهداری فارس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته دولت از افتتاح ۴۷ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده ای در هفته دولت سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:(فارس)، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته دولت از افتتاح ۴۷ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده ای در هفته دولت سال جاری خبر داد.

علیرضا راستیار با اعلام این خبر گفت: پروژه های قابل افتتاح این اداره کل با اعتباری بالغ بر ۵ هزار و ۱۳۷ میلیارد ریال در نقاط مختلف استان به بهره‌ برداری خواهند رسید.

راستیار خاطر نشان ساخت: از ۴۷ پروژه مذکور ، ۱۴ پروژه در حوزه نگهداری راه‌ها و با اعتباری بالغ بر ۲۷۰۰میلیارد ریال است که شامل عملیات های، بهسازی، لکه گیری و روکش آسفالت راه های استان است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس افزود: در حوزه نگهداری ابنیه فنی راه‌ها نیز ۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰۵ میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری می رسد که شامل تثبیت، تعمیر و تعریض پل ها و ابنیه فنی موجود در راه های استان است.

وی ادامه داد : در هفته دولت سال جاری هم چنین ۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۱۲ میلیارد ریال نیز در بخش ایمنی راه‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید که شامل اجرای روشنایی،اجرای نیوجرسی ، احداث بلوار و … می باشد.

علیرضا راستیار تصریح کرد: ۱۴ پروژه نیز در بخش راه‌های روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۰۷۰ میلیارد ریال افتتاح خواهند شد.

وی با اشاره به بهره برداری از ۳ مجتمع خدماتی رفاهی در شهرستان های شیراز، فسا و سروستان با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی ، تأکید کرد: میزان اشتغالزایی طرح های هفته دولت سال جاری این اداره کل ، بیش از ۱۵۰۰ نفر است و پیش بینی می شود نقش بسزایی در برقراری تردد ایمن و روان و توسعه کیفی و کمی حمل و نقل استان داشته باشد.

این گزارش حاکی از آن است که بخش زیادی از عملیات های حوزه راهداری مستمر می باشد ؛ همانند بخشنده سازی و تسطیح حریم راه، لکه گیری، نصب تابلو و علائم جاده ای، احداث روشنایی نقطه ای، خط کشی محورهای استان و... که به صورت امانی و با نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات این اداره کل اجرا می گردد و پروژه های معرفی شده برای افتتاح در هفته دولت صرفاً توسط پیمانکاران و با کارفرمایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس اجرایی شده است.