شناسهٔ خبر: 115119 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با هفته دولت انجام خواهد شد:

بهره‌برداری از ۱۰ طرح بزرگ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در استان مرکزی

استان مرکزی ۱۰طرح بزرگ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به ارزش ۶۶۷ میلیارد تومان در استان مرکزی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل اهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه برای تکمیل پروژه‌های اجرایی در یکسال اخیر ۶۶۷ میلیارد تومان هزینه شده است اظهار داشت: طرح‌های بهسازی و روکش آسفالت راه‌های اصلی و فرعی، ساخت راه روستایی، ارتقای ایمنی راه‌ها، نگهداری و توسعه ابنیه فنی راه‌ها، بازسازی ماشین آلات راهداری، مدیریت هوشمند راه‌ها و احداث مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی از جمله پروژه‌هایی است که در هفته دولت افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه ساخت راه روستایی را اقدام برای محرومیت زدایی از روستاها و مناطق کم برخوردار عنوان کرد و گفت: با تلاش و پیگیری‌های بعمل آمده برای جذب اعتبارات لازم، طی یکسال اخیر ۷۴ کیلومتر از راه‌های روستایی استان مرکزی زیرسازی و آسفالت شده است که نتیجه این اقدام جهادی برخوردار شدن ۱۶ روستا بطور کامل از جاده آسفالته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر ۹۲ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالته برخوردارند که این امر بی شک در توسعه روستاهای استان تأثیر بسزایی خواهد داشت.

وی با اشاره به اهمیت نگهداری از راه‌ها با توجه به عبور راه‌های شریانی کشور از استان مرکزی افزود: امسال ۱۷۰ کیلومتر از راه‌های استان با اعتباری افزون بر ۲۳۹ میلیارد تومان بهسازی و روکش آسفالت است که بطور رسمی در هفته دولت افتتاح خواهند شد.

به گفته جهانی در راستای ارتقای ایمنی راه‌ها اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است که شامل احداث ۲۲ کیلومتر روشنایی طولی به ارزش ۲۲ میلیارد تومان، ۱۹ کیلومتر حفاظ میانی فلزی و بتنی به ارزش ۲۰ میلیارد تومان، خط کشی هزار و ۶۰۰ کیلومتر خط کشی راه‌ها به ارزش ۱۶ میلیارد تومان، نصب تابلو و علائم ایمنی و چراغ چشمک زن در مجموع به ارزش پنج میلیارد تومان می‌باشد که همزمان با هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

وی یکی از شاخص‌های تحقق اهداف دولت مردمی در شبکه راه‌های استان مرکزی را تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام برشمرد و گفت: با جدیت بکار برده شده، دو پروژه تقاطع غیرهمسطح راه آهن پرندک و شهرک صنعتی شهید مهدی پرندک در شهرستان زرندیه، پس از سال‌ها انتظار تکمیل شد تا دو نقطه پرحادثه از محورهای مواصلاتی استان حذف و رفع گردد که بسیار موجب رضایت مردم شهرستان و کاربران جاده‌ای قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در ادامه با اشاره به پیشرفت جوامع بشری و توسعه سامانه‌های هوشمند نظارتی بمنظور پایش آنلاین و شبانه روزی راه‌ها اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از ۷۲ میلیارد تومان برای توسعه، به روز رسانی و ارتقای سامانه‌های هوشمند جاده‌ای در استان مرکزی هزینه شده است.

ارتقای دوربین‌های فعال ثبت تخلف سرعت به ۷۲ سامانه و مجهز کردن آن به سیستم محاسبه میانگین سرعت، بهره‌برداری از سه دوربین نظارت تصویری، به روز رسانی سامانه‌های هوشمند توزین بار و ارتقای آن به چهار سامانه از اقداماتی است که به گفته جهانی برای مدیریت هوشمند راه‌ها در استان مرکزی اجرا شده است.

وی مشارکت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای را ظرفیتی مناسب برای پویایی در سطح راه‌ها عنوان کرد و گفت: سه مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در محورهای دلیجان-سلفچگان، فرمهین-اراک و اراک-خمین به ارزش ۱۰۳ میلیارد تومان در هفته دولت مورد بهره‌برداری کامل قرار خواهند گرفت تا کاربران جاده‌ای از امکانات خدماتی و رفاهی مناسبی در طول مسیر سفر خود بهره‌مند شوند.