شناسهٔ خبر: 11512 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خاوری، مدیرکل راه وشهرسازی گیلان:

ابلاغیه دکتر آخوندی بسیار هوشمندانه بود/ انصراف هشت نفر از نامزدهای انتخابات

خاوری مدیرکل اداره راه و شهرسازی گیلان درخصوص ابلاغیه اخیر وزیر راه و شهرسازی مبنی بر منع حضور کارکنان شهرداری‌، شورای شهر و وزارت کشور در هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی بیان کرد: صدور این ابلاغيه اقدامی بسیار هوشمندانه بود چراکه ناظران به دلیل وظایفشان نمی‌توانند در هیئت اجرایی نیز مشغول به کار باشند.

شعبانعلی خاوری در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در این خصوص بیان کرد: این ابلاغيه اقدامی بسیار خوب و بدون نقص بود که وظایف ناظران و مجریان در سازمان نظام مهندسی يساختمان را به طور کامل از یکدیگر تفکیک کرد، این تصمیم قطعا موجب ارتقای کیفیت سازمان در روزهای آتی خواهد شد.

وی در ادامه رعایت قوانین در برگزاری انتخابات را مهمترین عامل برای داشتن انتخاباتی سالم دانست و گفت: اگر همه براساس قوانین عمل کنند و از سوی دستگاه های حاکمیتی عمل کنند انتخابات نهم مهر ماه بدون هیچ مشکلی برگزار خواهد شد.

به گفته خاوری چگونگی برگزاری انتخابات و برگزیدن محل رأی‌گیری و هماهنگی نهادهای اجرایی یکی دیگر از عوامل مهم در برگزاری این امر خواهد بود.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی گیلان در پایان تعداد کل ثبت نام کنندگان در انتخابات را ۱۰۷ نفر اعلام کرد و افزود: پس از بررسی های انجام شده از سوی هیئت اجرایی و تشخیص صلاحیت نامزدها ۹۳ نفر به طور رسمی به عنوان کاندیدا اعلام شدند که پس از صدور ابلاغیه وزیر راه  هشت نفر که بیشتر از اعضای شورای شهر و وزارت کشور نیز بودند تحت تأثیر قرار گرفته و انصراف دادند. درحال حاضر نیز  تنها ۸۵ نفر در لیست کاندیداتوری استان گیلان حضور دارند./

نظر شما