شناسهٔ خبر: 11515 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رشد ٥٨ درصدی حمل و نقل ریلی از بندر امام خمینی

بارگیری مواد نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) سهم حمل و نقل ریلی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) از ابتدای سال ۹۴ تا کنون نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵۸ درصدی داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه  و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی با اشاره به سیاست های کلان سازمان بنادر و دریانوردی و همکاری راه آهن جمهوری اسلامی به منظور افزایش سهم حمل و نقل ریلی از بنادر کشور، گفت: در نتیجه ی این سیاست های مشترک مدیریتی، طی پنج ماهه نخست سال جاری، تعداد ١٦ هزار و ٦٨١ دستگاه واگن حامل کالا به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی تردد داشته و به این ترتیب بیش از یک میلیون تن کالا به صورت ریلی به اقصی نقاط کشور حمل می شود و این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ٥٨ درصدی برخوردار شده است.

عبداللهی آمادگی تجهیزاتی و عملیاتی این مجتمع بزرگ بندری برای انتقال بخشی از ترافیک کالا به سمت خطوط ریلی و مساعد نمودن بستر مناسب برای بهره گیری از این توان بالقوه با همکاری راه آهن را از عوامل رشد روز افزون  سهم حمل و نقل  ریلی برشمرد.

وی در ادامه داد: با توجه به هدفمند سازی یارانه های انرژی، حمل و نقل ریلی از جایگاه ویژه ای در زنجیره ی حمل و نقل کالا و توسعه حمل و نقل چند وجهی برخوردار شده است. از این رو مزیت هایی نظیر کاهش بار ترافیکی جاده ها و کاهش آلایندگی های زیست محیطی و ایمنی تردد اهــــمیت بهره گیری از  ظرفیت های ریلی را دو چندان نموده و تلاش می شود با همکاری مضاعف راه آهن جنوب، بستر و شرایط مناسبی برای صاحبان کالا و بازرگانان جهت  بهره گیری از مزیت های شبکه ریلی کشور فراهم شود.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با اشاره به قدمت این مجتمع بزرگ بندری به عنوان قدیمی ترین بندر متصل به راه آهن سراسری، گفت: ماهیت کالاهای ورودی به این بندر عمدتا کالای فله و غلات است  که از این نظر  مناسب ترین محموله برای حمل و نقل ریلی محسوب می شود و این دو موضوع می تواند به طور فزاینده ای ظرفیت های مرتبط را ارتقاء بخشد./

نظر شما