شناسهٔ خبر: 115188 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بازدید استاندار از پروژه های محور ایلام- مهران صورت گرفت:

تقدیر استاندار ایلام از راه و شهرسازی استان و همه عوامل راهسازی و راهداری

تجلیل استاندار از راه و شهرسازی استان ایلام.JPG استاندار ایلام در جریان بازدید ازآخرین مراحل آماده سازی محور ایلام- مهران برای تردد زائرین اربعین، از تلاش شبانه روزی راه و شهرسازی استان و همه عوامل راه سازی و راهداری در این زمینه تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)، استاندار ایلام بازدید از محور ایلام- مهران گفت: تأکید رئیس جمهور در خصوص تردد زائرین اربعین بر سه نکته متمرکز هست اینکه زائرین سفری راحت، ایمن و ارزان داشته باشند، که خوشبختانه با تلاش شبانه روزی راه و شهرسازی استان، راهداری، مشاورین و پیمانکاران، رانندگان ماشین آلات سنگین راهسازی، کارگران و ... بحث سفر راحت و ایمن در حال تحقق است و هم اکنون آخرین مراحل احداث قطعات چهار خطه ایلام-مهران چه برای بهره برداری دائم و چه برای عبور اضطراری در حال انجام است که تا هفته آینده این تلاشها به ثمر خواهد نشست و زائرین عزیز به راحتی و ایمن از مرز مهران رهسپار عتبات عالیات می شوند.

حسن بهرام نیا در ادامه افزود: در مدت کم با تلاش جهاد گونه شاهد توسعه راههای محور ایلام- مهران هستیم و این مهم در حالی است که پیمانکاران مطالبات فراوانی در این زمینه دارند و حجم عظیم کارهای انجام شده نشان از مدیریت و دلسوزی و تعصب همه عوامل چه دستگاه اجرایی راه و شهرسازی و راهداری و چه پیمانکاران و مشاورین و همه دست اندرکاران دارد که من به همه این عوامل دستمریزاد و خدا قوت و خسته نباشید می گویم.

عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان در این بازدید گفت: از ایلام به سمت مهران تونل کیلومتر ۵ به طول ۸۴۰ متر با بیس تسطیح شده و روزهای آینده قیر پاشی خواهد شد تا در صورت ترافیک مسیر عبور اضطراری از داخل آن صورت گیرد.   

وی افزود: مسیر بعد از تونل کیلومتر ۵ تا تونل دوم  راه کربلا به علاوه پل بزرگ این مسیر به صورت چهار خطه آماده شده وپیمانکار در تونل دوم راه کربلا عملیات لاینینگ را موقتاً متوقف نموده  و با تسطیح کف آن  با بیس و قیر پاشی تونل و مسیر ورودی و خروجی آن برای عبور اضطراری اربعین ظرف چند روز آینده آماده می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان در ادامه خاطر نشان کرد: پروژه راهسازی قطعه رانشی بعد تونل دوم راه کربلا با تلاش شبانه روزی برای عبور اضطراری در حال آماده شدن هست.

 بهادری افزود:۴ کیلومتر باقیمانده از تقاطع ماربره تا سه راهی صالح آباد به به طور کامل پایان رسید و آماده بهره برداری است و ۲ کیلومتر دیگر این مسیر نیز تا هفته آینده آسفالت شده و زیر بار ترافیک خواهد رفت.  
وی در خصوص تقاطع غیر همسطح صالح آباد گفت: مسیر رفت و برگشت این تقاطع در حال تکمیل شدن است و قطعاً تا چند روز آینده زیرگذر آن تکمیل خواهد شد.

۲۰ کیلومتر از محور ایلام- مهران هم اکنون در دست اجرای لایه دوم آسفالت می باشد و ظرف دو روز آینده عملیات این بیست کیلومتر به پایان خواهد رسید و چند روز آینده نیز نقاط پر حادثه و پیچهای خطرناک منطقه کنجانچم با بهره برداری از پلهای بزرگ کیلومتر۵۵ و ۵۶ حذف خواهد شد و ۵کیلومتر از بزرگراه مهران تا پایانه مرزی نیز که در دست اجرا برای شش خطه شدن هست دو کیلومتر آن آسفالت می شودو باقیمانده آن نیز تا مرحله روسازی برای اربعین آماده خواهد شد.