شناسهٔ خبر: 115211 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:

پروژه کمربندی شمالی زنجان با برآورد ۳ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود/ وجود ۲ تقاطع بزرگ در پروژه

زنجان بیات منش 2.jpg مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه پروژه کمر بندی شمالی شهر زنجان با برآورد روز ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود، گفت: این پروژه در قطعات مختلف اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، مسعود بیات منش روز چهارشنبه در آئین کلنگ زنی قطعه« ۵ »کمربندی شمالی زنجان، با بیان اینکه برای اداره کل راه و شهرسازی باعث افتخار است که در اولین روز  از هفته دولت، میزبان مسئولین استانی هستیم که پروژه مهم کنار گذر و کمربندی شهر زنجان کلنگ زنی می‌شود، گفت: این پروژه از پروژه‌های مهم و موثر است که در توسعه شهر زنجان نقش بسزایی خواهد داشت.

وی با گرامی داشت هفته دولت، ابراز داشت: یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی و سه هزار و ۵۰۰ شهید استان باید همیشه گرامی داشته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در اولین سفر دولت نهم به استان زنجان، این پروژه مطرح و مصوب شد تا پروژه وارد فاز مطالعاتی شود و از طریق منابع عمومی و دولتی جذب اعتبار کند. 

بیات منش برآورد روز این پروژه را ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: طول کمربندی« ۲۵ کیلومتر» است  و در این راستا با توجه به دیگر پروژه‌های مهم راه‌سازی در استان، که اولویت اتمام این پروژه‌ها در سازمان برنامه و بودجه مطرح بود، باعث شد منابعی برای این پروژه تعریف نشود.

وی تصریح کرد: در این راستا سال گذشته این پروژه با سفر دولت سیزدهم به استان مجدد قطعی شد و با استفاده از منابع مولدسازی و ارزش افزوده‌ای که برای زمین‌های دولتی، سازمان ملی، زمین و مسکن در شهر و استان زنجان وجود داشت مطرح شد.

۲ شهرک ۱۲۰ و ۱۵۰ هکتاری در برنامه نهضت ملی مسکن داریم

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان تاکید کرد: در شمال غرب زنجان دو شهرک ۱۲۰ و ۱۵۰ هکتاری در برنامه نهضت ملی مسکن داریم و با هدف اینکه شاهد اجرای قطعاتی از این کمربندی  باشیم و اینکه دسترسی‌ها در این دو شهرک را تسهیل کنیم، با پیگیری و مصوباتی که در سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان بود خوشبختانه مجوز قطعات« ۵ و ۶» را دریافت کنیم و« قطعه ۵» امروز کلنگ‌زنی می‌شود ولی همزمان کل پروژه را شروع خواهیم کرد.

بیات منش افزود: بلافاصله« قطعه ۶ »به طول« ۴ کیلومتر» از انتهای این قطعه تا اتوبان زنجان - تبریز به مناقصه گذاشته و پیمان‌سپاری خواهد شد.

وی با بیان اینکه قرار داد برای« قطعه پنجم »دو ساله است،متذکر شد: منابع به صورت ۱۰۰ درصد پیش بینی کردیم و در حدود یک هزار تا یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان منابع خواهیم داشت و با توانمندی شرکت جهاد نصر این قطعه و قطعه بعدی تا پایان دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در این دو پروژه ۱۰ خط عبوری برای این کمربندی پیش بینی شده که ۶ خط عبوری مانند اتوبان زنجان تبریز و زنجان قزوین خواهد بود و با توجه به مجاورت این پروژه با شهر زنجان، ۴ خط نیز به عنوان کندروهای شمالی و جنوبی در دو طرف پروژه پیش بینی شده است.

۲ تقاطع بزرگ در پروژه کمربندی شمالی زنجان وجود دارد

بیات منش با تاکید بر اینکه قطعه «۵» که در حدود« ۵ کیلومتر» است، قراردادی به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان با شرکت جهاد نصر به مدت ۲۴ ماه دارد،افزود: پیمانکار تجهیز کارگاه نیز تعیین شده و خوشبختانه  کمبودهای دسترسی به معابر درون‌شهری و برون‌شهری شهرک‌های شمالی زنجان با این پروژه رفع  خواهد شد و این یک مزیت مهم برای شهر زنجان خواهد بود. 

وی  با بیان اینکه دو تقاطع بزرگ در این پروژه وجود دارد، ادامه داد: تقاطع تهم و تقاطع جاده فرودگاه که  در این راستا تقاطع جاده فرودگاه در اولویت احداث قرار دارد و در این تقاطع مشکلی که ما در دسترسی به بهشت زهرا داریم را مرتفع می‌کند و دسترسی مردم به بهشت زهرا آسان تر خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه دو سایت مهم در این منطقه وجود دارد، ادامه داد: سایت کوی زیتون با ۸ هزار واحد مسکونی و ۶ هزار واحد مسکونی هم در سایت کوی ثمین در دست پیمانکار بوده و ساخت و ساز انجام می‌شود.