شناسهٔ خبر: 115220 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد:

 رشد افزون  بر ۱۳ درصدی جابجایی مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی آذربایجان غربی

حمل و نقل مسافر آذربایجان غربی   مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی از   رشد افزون  بر ۱۳ درصدی جابجایی مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی آذربایجان غربی در ۵ ماهه گذشته از سالجاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، پیمان آرامون مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: طی پنج ماهه گذشته سالجاری نزدیک به ۲۷۵ هزار نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل مسافر جاده ای استان در قالب افزون بر ۳۴ هزار سفر جابجا شده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه از رشد افزون بر ۱۳ درصدی حکایت دارد.

وی اظهار داشت: طی مدت یاد شده مجموع ناوگان حمل و نقل جاده ای مسافر در استان ۲۹۱۷ دستگاه بوده است که شامل ۵۵۳ دستگاه اتوبوس ، ۱۰۱۰ دستگاه مینی بوس و ۱۳۵۴ دستگاه سواری می‌شود.

آرامون در خصوص عمر ناوگان حمل و نقل مسافری جاده ای مسافر آذربایجان غربی گفت: عمر متوسط ناوگان اتوبوس استان ۱۲.۷۳ سال، ناوگان مینی بوس ۲۸.۴۶ سال و ناوگان سواری ۱۲.۶۵ سال بوده است.

این مقام مسئول ادامه داد: در مجموع ۱۳۳ شرکت و موسسات و شعبات حمل و نقل مسافر در سال ۱۴۰۱ در استان فعال بود که شامل ۸۲ شرکت ، ۲۰ موسسه و ۳۱ شعبه بود.