شناسهٔ خبر: 115231 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خبر داد:

۵۰ پروژه راهداری اردبیل در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد 

ببینید/ساخت 127 کیلومتر بزرگراه با فعال بودن 13 کارگاه راهسازی در سیستان و بلوچستان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در گرامیداشت هفته دولت بیش از ۵۰ پروژه در حوزه راهداری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،کلیم‌اله وثوقی گفت: در گرامیداشت هفته دولت بیش از ۵۰ پروژه در حوزه راهداری با اعتبار بالغ بر ۳۶۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی، عمده پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی قابل افتتاح را در محورهای اصلی، راه‌های شریانی و راه‌های روستایی عنوان کرد.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل تصریح کرد: عملیات بهسازی، احداث و روکش آسفالت کمربندی بیله‌سوار با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیاردتومان، اجرای عملیات تامین روشنایی محور اردبیل_ سرچم به طول ۱۱ کیلومتر با هزینه بیش از ۲۰ میلیارد تومان، برنامه‌ریزی و اجرای آسفالت راه‌های روستایی تمام شهرستان‌های اردبیل به طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر در دستور کار قرار دارد.

عضو شورای اداری استان اردبیل روکش‌های آسفالت در محورهای گرمی_ بیله‌سوار، گرمی_ انگوت و اردبیل_ سرچم و خط‌کشی بیش از هزار کیلومتر از محورهای اصلی و راه‌های روستایی که مه‌گیر هستند، از مهم‌ترین اقدامات و پروژه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به ارزش بیش از ۳۶۵ میلیارد تومان در طول هفته دولت است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل افزود: همچنین احداث و تعمیر ۲ دستگاه پل، ایمن سازی نقاط پرحادثه ،راه‌اندازی ۱۹ سامانه هوشمند جاده‌ای،جدول گذاری رفوژ میانی، ایجاد ۸ کیلومتر و ۵۰۰ متر روشنایی در نقاط مه‌گیر و افتتاح یک باب مجتمع خدمات بین راهی از دیگر پروژه‌ها است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل با اعلام اینکه در سال‌های اخیر تقاضا برای ورود به استان اردبیل به عنوان مقصد سفر افزایش یافته است، عنوان کرد: هدف اصلی ما در اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزایش ایمنی محورها و کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای که مربوط به راه می‌شود است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اعلام اینکه بیش از ۶هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه در سطح استان داریم که ۵ هزار کیلومتر راه روستایی و یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی است گفت: با توجه به اینکه روستاهای استان به عنوان مولد اقتصادی در بخش تولیدات لبنی، کشاورزی هستند لازم بود راه‌های روستایی مورد توجه قرار بگیرد و در این حوزه تلاش کرده‌ایم فعالیت‌ها گسترده‌تر باشد که بیش از ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و بالغ بر ۱۲۰ کیلومتر نیز در دست اقدام است.