شناسهٔ خبر: 115233 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست خبری هفته دولت مطرح شد:

برتر بودن سیستان و بلوچستان در ساماندهی متقاضیان و عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن 

نشست خبری مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان وبلوچستان از برتر بودن این استان در ساماندهی متقاضیان و عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در کشور خبر داد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان وبلوچستان، عطاء اله اکبری در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت و با حضور استاندار، معاونین استاندار و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی استان در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: طرح نهضت ملی مسکن را می‌توان یکی از بزرگترین و مهمترین اقدامات دولت سیزدهم در عرصه مسکن طی یک سال گذشته دانست که در قالب آن ساخت مسکن را برای مردم با هزینه‌ای کمتر از میانگین بازار آغاز شده است. 
وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان هم اینک در صدر استان های  کشور در تامین زمین و اجرای طرح نهضت ملی مسکن قرار دارد. 
 مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان وبلوچستان با اشاره به واحدهای مسکونی در دست ساخت طرح نهضت ملی مسکن در استان گفت: واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداه کل در قالب ساخت پنج هزارو  ۹۲۴ واحد با میانگین پیشرفت فیزیکی متوسط ۵۲ درصد و با گردش مالی بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در حال احداث می باشد که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سالجاری بخش قابل توجهی از آنها تحویل متقاضیان می‌شود.
وی تصریح کرد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان ضمن ایجاد امید به خانه دار شدن اقشار کم درآمد و فعال کردن بنگاههای تولیدی حوزه مسکن زمینه ساز رونق اشتغال بخش قابل توجهی از شهروندان استان شده است.

برتر بودن سیستان و بلوچستان در ساماندهی متقاضیان و عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن 

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان همچنین با اشاره به عملکرد یک ساله دولت سیزدهم در حوزه راههای این استان گفت: در یک سال دوران خدمت دولت مردمی سیزدهم ۶۵ کیلومتر باند دوم در حوزه راههای تحت پوشش این اداره کل به بهره برداری رسید و عملیات ساخت  ۸۷ کیلومتر بزرگراه نیز آغاز گردیده است. 
وی ادامه داد: با اقدامات مطلوب انجام گرفته سیستان وبلوچستان در حال حاضر در رده برتر کشور در ساخت و اختصاص اعتبارات بزرگراه قرار دارد. 
اکبری بیان کرد: همچنین در سالجاری این اداره کل ساخت ۲۲ پروژه ساختمان های دولتی و تاسیسات عمومی را با زیر بنای ۹۴ هزار و ۱۹۱ متر مربع در دستور کار قرار داده است.

برتر بودن سیستان و بلوچستان در ساماندهی متقاضیان و عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن