گودرز بابا عباسی در گفتوگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به آخرین وضعیت چهار خطه نورآباد - خرمآباد و فیروزآباد - الشتر اظهار کرد: این محور با طول ۹۵ کیلومتر که ۸۱ کیلومتر آن محور خرمآباد- نورآباد و ۱۴ کیلومتر مربوط به محور فیروز آباد- الشتر است بخشی از کریدور بزرگراهی غرب است که تاکنون ۷۲ کیلومتر از آن به بهره برداری رسیده و ۲۳ کیلومتر آن در دست اجرا است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به انتخاب پیمانکار بومی توانمند برای چهار خطه نورآباد - خرمآباد از ۲۳ کیلومتر باقیمانده در محور فیروز آباد ۲ کیلومتر و از محور نورآباد به فیروزآباد محدوده گاوکش ۴ کیلومتر آسفالت شده است، عنوان کرد: پیش بینی میشود تا پایان شهریور ماه ۱۰ کیلومتر از محور نورآباد - خرمآباد آسفالت و در صورت تامین اعتبار کافی همچنین تامین قیر مورد نیاز پروژه تا پایان سال ۲۰ کیلومتر از محور به بهره برداری برسد.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت: ۳ کیلومتر باقیمانده نیز به دلیل حجم عملیاتی سنگین خاکبرداری سنگی و انفجار های متعدد و خاکریزی حجیم تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ به بهرهبرداری خواهد رسید.
باباعباسی با بیان اینکه این محور به دلیل حجم ترافیک بالا و دوخطه بودن در محدود پلیس راه تا گاوکش در مواقع تصادفهای رخ به رخ اغلب با صدمات جانی و تصادفات منجر به فوت رو به رو بوده است، گفت: بنابراین چهار خطه کردن باقیمانده این مسیر و جدا کردن باندهای رفت و برگشت از همدیگر علاوه بر بالا بردن سرعت طرح و کاهش زمان سفر موجب ایمنی و کاهش چشمگیر تصادفات فوتی نیز میشود.