شناسهٔ خبر: 115294 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خبر داد:

ساخت ۳۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان

بازدید مرتضوی معاون اجرایی رییس جمهور از مسکن نهضت ملی قم مدیر کل راه و شهر سازی استان قم با اشاره به انعقاد قرارداد ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در اراضی ۵۶۰ هکتاری، از احداث ۳۵ هزار واحد مسکونی در این اراضی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، محمد صادقی در جریان بازدید معاون اجرایی رییس جمهور از اراضی ۵۶۰ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن  استان گفت: در این اراضی ۱۵ محله پیش بینی شده است که در آن ۳۵ هزار خانوار ساکن خواهند شد.

مدیر کل راه و شهر سازی استان قم با بیان اینکه در این محله¬ها علاوه بر ساختار مسکونی، کلیه خدمات تجاری، فرهنگی، مذهبی، فضای سبز و ورزشی پیش بینی شده است، تصریح کرد: برای این طرح یک رینگ ۴۵ هکتاری با یک جاده اختصاصی نیز احداث خواهد شد.

وی با اشاره به ویژگی¬های طراحی این منطقه گفت: کل طبقات ساختمانهای این منطقه ۵ طبقه بوده و متراژ معابر آن نیز در کوچه¬ها و خیابان ها حداقل ۱۶ و ۲۴ متر است و نقشه بلوک¬ها و واحدهای مسکونی نیز به گونه¬ای پیش بینی شده است که تمامی واحدها در طبقات مختلف نورگیر باشد.

صادقی همچنین اضافه کرد: از مجموع ۳۵ هزار واحد مسکونی این منطقه قرارداد احداث ۲۰ هزار واحد منعقد شده است، همچنین برای این سایت امکاناتی نظیر دسترسی به ایستگاه قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان پیش بینی شده است.