شناسهٔ خبر: 11531 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مطرح کرد:

انحراف سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان از وظایف قانونی

فرشید پورحاجت دبیر کانون سراسری انبوه سازان با بیان این‌که سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان بیشتر به‌دنبال کارهای اقتصادی هستند تا عمل به وظایف قانونی خود، گفت: سازمان‌های نظام مهندسی در یکسال اخیر فراز و فرودهای فراوانی داشته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از تسنیم فرشید پورحاجت اظهار کرد: سازمان‌‌های نظام مهندسی ساختمان در حوزه آموزش مهندسان نتوانسته فعالیت‌های خوبی را که جزو وظایف آن است، انجام دهد. متاسفانه جنبه اقتصادی بیشتر مورد توجه سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان قرار گرفته است تا وظایف قانونی.

وی با بیان این‌که در سال‌های اخیر ساختار مناسبی برای انجمن‌ها و نهادهای بالادستی در بخش ساختمان تعریف نشده است، افزود: موضوع فعالیت‌های اقتصادی توسط تشکل‌ها در دل سازمان‌های نظام مهندسی نهفته است اما با این حال این مسئله هنوز اجرایی نشده است.

پورحاجت با بیان این‌که الان هر کسی می‌آید و شروع به ساخت‌وساز می‌کند، ادامه داد: باید از ظرفیت قانونی نظام مهندسی در راستای ارتقای کیفیت ساخت و سازها استفاده کنیم، در این راستا بر اساس ماده ۲۹ قانون باید تشکل‌های صنفی به‌عنوان بازوی اجرایی تاسیس شوند، این در حالی است که هنوز آئین نامه مربوط به ایجاد این تشکل‌ها نوشته نشده است.

وی با تاکید بر حقوق خریداران و سرمایه‌های مردم اظهار کرد: وقتی سازندگان تشکل‌های صنفی ندارند، هر کسی ساخت و ساز انجام می‌دهد و این باعث بروز تخلف کاهش کیفیت و... می‌شود.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان این‌که در حوزه نظامات مهندسی در یکسال اخیر فراز و فرودهای فراوانی داشته‌ایم، گفت: با وجود تصویب قانون نطام مهندسی اما در ۲۰ سال اخیر برای کارهای ساختمانی آئین‌نامه‌ای تدوین نشده است./

نظر شما