شناسهٔ خبر: 115318 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بمناسبت هفته دولت صورت می پذیرد:

بهره برداری از عملیات بهسازی و روکش آسفالت ۱۰۰ کیلومتر از راه های روستایی مازندران

مازندران - مهندس ابراهیمی سرپرست معاونت فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران اظهار داشت: به منظور افزایش ضریب ایمنی و در راستای محرومیت زدایی محورهای روستایی استان ۱۰۰ کیلومتر از راه های روستایی استان با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان بمناسبت گرامی داشت هفته دولت به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ازمازندران ،یاسر ابراهیمی اظهارداشت: مازندران به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی همواره در فصول مختلف سال علی الخصوص فصل تابستان گردشگران و مسافران بی شماری را از سرتاسر میهن عزیزمان پذیرا بوده ، از این رو محورهای مواصلاتی این استان همواره پرحجم و پرتردد می باشد.

وی در ادامه گفت: با توجه به این که حمل قسمت اعظمی از محصولات کشاورزی استان به مبادی خارج از استان از طریق حمل و نقل جاده ای  انجام می شود ، وجود زیر ساخت های مناسب برای تردد ناوگان حمل و نقلی مناسب تر برای حمل محصولات کشاورزی ضروری است ، لذا محورهای فرعی و روستایی استان نیازمند نگاه ویژه و توجه بیشتر از سوی مسولین امر هستند.

 ابراهیمی بهسازی، مرمت، شن‌ریزی و آسفالت راه‌های روستایی را از اولویت‌های این اداره کل برشمرد و گفت : ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها از جمله بازسازی، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی موجب تسهیل در داد و ستد و افزایش درآمد روستاییان شده و مانع مهاجرت آنها به شهرها می‌شود.

سرپرست معاونت فنی و راه های روستایی خاطر نشان ساخت : بر اساس آخرین آمار این اداره کل از تعداد ۳۶۲۲ روستا در استان ، تعداد ۱۷۱ روستا زیر ۲۰ خانوار و تعداد ۲۱۷۴ روستای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالته برخوردارند .

وی تصریح کرد: حدود ۹۷ درصد از جمعیت روستایی مازندران ( روستاهای بالای ۲۰ خانوار ) از راه آسفالته برخوردارند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد حمل کالا و مسافر در استان از طریق راه های مواصلاتی  است،افزود: از آنجایی که که مازندران  یکی از قطب‌های کشاورزی است، نیاز استان به راه و جاده مناسب محسوس بوده ، برای همین در سال‌های اخیر برای توسعه شبکه راه‌های ارتباطی استان گام‌های خوبی برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در حوزه راههای روستایی در دست اجراست ، اظهار داشت : به دلیل تراکم و تعدد روستاها در مازندران ، در زمینه ایجاد راههای روستایی ایمن و مناسب اقدامات قابل توجهی در دست اجراست و درصدد هستیم با تامین اعتبارات کافی در زمینه آسفالت محورهای روستایی گام موثری برای مردم شریف روستاها که قدر مسلم لیاقت و شایستگی آنها بیش از اینهاست ، برداریم.