شناسهٔ خبر: 115378 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهر سازی استان:

طرح نهضت ملی مسکن استان مرکزی ۳۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد

نشست خبری مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: طرح نهضت ملی مسکن این استان ۳۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از تمام ظرفیت‌ها برای تکمیل این طرح استفاده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی( استان مرکزی)، حمید انعامی روز شنبه در نشست خبری، گفت: براساس مطالعات آمایش سرزمینی سهمیه استان مرکزی در طرح جهش تولید مسکن ۶۱هزار و ۱۲۷ واحد مسکونی در نظر گرفته شد.

وی اظهار داشت: ۱۴۱ هزار نفر در ۶ ماه گذشته در این طرح ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۰هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط شناسایی شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: در ۲ سال گذشته زمین برای احداث ۳۰ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی تامین شده است. 

انعامی افزود: اکنون عملیات اجرایی برای ۱۵ تا ۲۰هزار واحد مسکونی در استان درحال انجام است.

وی اظهار داشت: همچنین قرار است ۸ هزار واحد نیز با مشارکت بانک مسکن در استان ساخته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: اجرای طرح جهش تولید مسکن در اراک در ۲ مرحله انجام می‌شود که در مرحله اول یک هزار ۹۲۰ واحد مسکونی در قالب پروژه انتهای خیابان هپکو و کوی کوثر تعریف شده است. 

انعامی افزود: ساخت طرح جهش تولید مسکن در خیابان هپکو اراک با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در قالب ۲ پیمانکار با یک هزار و ۳۲۰ واحد مسکونی عقد قرارداد شده و اکنون در مرحله اسکلت است.

وی اظهار داشت: پروژه ۶۰۰ واحد مسکونی کوی کوثر اراک نیز توسط کارگزاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مرحله پایانی اسکلت قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: در مرحله دوم اراک نیز هشت هزار و ۱۰۰ واحد با ۷۸ بلوک  تعریف شده و سال گذشته طرح آن به پیمانکار واگذار شد و قرار داد طراحی، ساخت و آماده سازی قرار داد منعقد شده است.

انعامی افزود: اجرای طرح جهش تولید مسکن در ساوه نیز با ۲ هزار واحد مسکونی در قالب سه پروژه تعریف شد که شامل ۳۸۴ واحد در کوی علوی، ۴۸۶واحد در کوی مهر و ۹۸۱واحد مسکونی در بلوار بهشتی این شهر است.

وی اظهار داشت: طرح جهش تولید مسکن ساوه در یک سال اخیر ۲۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اکنون به ۵۰ درصد رسیده و امید است امسال افتتاح و بهره برداری شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در حوزه راه و جاده های استان نیز گفت: توسعه آزادراه‌ها در استان مغفول مانده و اکنون شرکت جهاد نصر و قرارگاه سازندگی خاتم ۲ قسمت ۵۰ کیلومتری در حوزه استان را قرارداد بسته‌اند. 

انعامی افزود: پروژه جاده شازند به ازنا از جاده‌های پُرخطر استان به شمار می‌رود که اکنون ۱۰ کیلومتر از این مسیر آماده رفتن زیرترافیک است که ابلاغ اعتبارات سفر ریاست جمهوری به سرعت کار می افزاید.