شناسهٔ خبر: 115407 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت هفته دولت برگزار شد؛

افتتاح پروژه روکش آسفالت محور فیروز کوه – سمنان به طول ۲۰ کیلومتر

افتتاح محور فیروز کوه - سمنان معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: به مناسبت هفته دولت ۳۰۰۰ ، کیلومتر روکش آسفالت ابنیه فنی رفع نقاط مستعد حادثه و ... با اعتباری بالغ بر ۵۴۵۰ میلیارد تومان در سطح کشور افتتاح می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، صبح امروز پنجم شهریورماه رضا اکبری، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: روکش آسفالت محور فیروز کوه – سمنان از دیگر پروژه های مهم راهداری کشور است که با اعتباری بالغ بر ۴۶۰ میلیارد ریال به طول ۲۰ کیلومتر امروزافتتاح می شود.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تردد ایمن در محورهای استان تهران را بسیار حایز اهمیت دانست و اظهار داشت: محور فیروز کوه – سمنان به عنوان یک محور اصلی و مهم که جاده اتصال استان های سمنان و مازندران بوده نقش مهمی در اقتصاد استانهای همجوار و همچنین شرق استان تهران را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسول همچنین اضافه کرد: این محور با ترافیک روزانه بیش از ۲۰ هزار دستگاه که عمدتا محل تردد خودروهای سنگین و حمل کالامی باشد ، نقش محوری در توسعه استان داشته که با توجه به رویه نامناسب ، بهسازی و روکش آسفالت آن از اولویت های مهم سازمان در جهت ارتقاء امنیت کاربران و ناوگان باری جهت حمل کالا بوده است.

اکبری با بیان اینکه محورهای مواصلاتی ۱۲ جاده اصلی کشور  به استان تهران منتهی می‌شوند، افزود: در این ۱۲ محور ترافیک قابل توجهی وجود دارد اگر ۱۲ محور ترافیک باند رفت و برگشت فعال باشد باید ۲۴ اکیپ همزمان مشغول فعالیت باشد  که تامین قیر ۲۴ اکیپ در راستای رفع خرابی ها جهت جلب رضایت همگان غیر ممکن میباشد و نیازمند همکاری همه جانبه است.

وی با اشاره به اصلاح خرابی های محورها و اتمام پروژ ه های روستایی تصریح کرد:  در فصل کاری نیاز به اجرای ۷۰ کیلومتر آسفالت در راههای اصلی  و ۳۰ کیلومتر در راههای روستایی ، که معادل مصرف روزانه ۵ هزار تن قیر مصرفی است.

اکبری در خصوص آسفالت جاده ها در کل کشور اظهار داشت : آسفالت جاده ها شاخص بسار مهم به عملکرد دولت است که این امر با توجه به شرایط موجود و درخواست های دولت و مجلس به منظور امید آفرینی به مردم، آسفالت جاده ها شاخص بسیار مهم در راستای اعتماد بخشی به مردم و نیازمند تصمیم اساسی دولت در خصوص تخصیص قیر و فکر اساسی است.

وی پیگیری رفع نقاط مستعد حادثه و روکش محورها های مواصلاتی تا قبل از پایان فصل کاری استان را از مهم‌ترین اولویت های عمرانی استان عنوان کرد و افزود:‌ روزانه ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای مواصلاتی و ۱۰ کیلومتر در راههای روستایی در کشور در حال انجام است که نیازمند کمک همه جانبه دولت در خصوص تخصیص قیر تا قبل از پایان فصل کاری و برودت هوا است.

در ادامه این آیین خضری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران، ضمن تبریک هفته دولت ، در خصوص روکش آسفالت پروژه فیروزکوه – سمنان افزود: پروژه مذکورجز پروژ ه های طرح توسعه ایمنی و جز شاخصهای ایمنی است طول این محور ۸۲ کیلومتراست که بیش از ۲۷ کیلومتر ازاین محور حدفاصل سه راهی امیریه تا گردنه بشم در حوزه راه استان تهران قرار دارد.

مهدی خضری بیان کرد:  در شهرستان های دیگر بیش ۱۰۰ کیلومتر روکش آسفالت با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

این گزارش حاکی است ، در مراسم افتتاح پروژه مذکور، دکتر رسولی نژاد نماینده مردم شهرستان فیروزکوه در شورای اسلامی، فرماندار و دیگر مسولین استانی و شهرستانی حضور داشتند .