شناسهٔ خبر: 115432 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

تامین ۴۵۰ هکتار از اراضی موردنیاز طرح نهضت ملی مسکن در گلستان

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: ۴۵۰ هکتار از اراضی موردنیاز طرح نهضت ملی مسکن در استان تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ؛ (گلستان)،مهدی ملک شامگاه شنبه در شورای مسکن استان اظهار کرد: در استان گلستان تا کنون ۹۱ هزار و ۴۹۲ نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۷۱ هزار و ۳۹۵ نفر تعیین تکلیف شده اند.

رئیس شورای هماهنگی امور راه  وشهرسازی گلستان ادامه داد: از مجموع افراد تعیین تکلیف شده، استعلام بیش از ۶۴ هزار نفر سبز بوده و تا کنون واریز وجه اولیه از سوی دو هزار و ۸۱۱ نفر انجام شده است.

وی افزود: بررسی اراضی شناسایی و تامین شده پیشنهادی برای احداث مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن، دستور کار سومین جلسه شورای مسکن استان بود که  که پس از شناسایی این اراضی با همکاری فرمانداران و مدیران شهرستانی راه و شهرسازی، این اراضی در مسیر انتقال سند و الحاق به طرح نهضت ملی مسکن قرار دارند.

ملک همچنین تصریح کرد: تا کنون ۴۵۰ هکتار از اراضی موردنیاز طرح نهضت ملی مسکن در استان تامین شده و با توجه به شناسایی این اراضی در شرق و غرب استان، به زودی عملیات اجرایی احداث این واحدها آغاز خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ادامه گفت: با همکاری فرماندار گنبد کاووس بیش از ۶۰ هکتار زمین در این شهرستان شناسایی شده و به پس از طی مراحل قانونی و شناساسی ظرفیت های این اراضی، سند آن ها به وزارت راه و شهرسازی منتقل می شود.

وی افزود: در این راستا توافقنامه هایی نیز برای واگذاری زمین های مازاد برخی از دستگاه ها، بین آن ها و وزارت راه و شهرسازی منعقد شد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه  وشهرسازی گلستان در ادامه داد: همچنین در این جلسه معضلات ثبت نام متقاضیان در شهرهای تازه تاسیس عنوان شد و در روزهای آتی، اقداماتی در راستای تسهیل این روند انجام می شود.

ملک همچنین گفت: در سومین شورای مسکن سال ۱۴۰۱ پیشنهاد انبوه سازان گلستان مبنی بر افزایش قیمت تمام شده ی مسکن مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: بر این اساس مصوب شد، کارشناسان اداره کل راه وشهرسازی پس از بررسی و برآورد هزینه های احداث ساختمان، این هزنیه ها را در شورای مسکن بعدی اعلام نموده و در آن جلسه نسبت به مبلغ پیشنهادی انبوه سازان تصمیاتی اخذ شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان  یادآور شد: اگرچه پیمانکاران غیربومی از سراسر کشور برای احداث واحدهای طرح نهضت ملی مسکن اقدام کرده اند، اما تاکید ما بر استفاده از نیروهای بومی و مصالح درون استان است و در این راستا مسیر همکاری انبوه سازان و پیمانکارن استانی را برای انجام این پروژه تسهیل خواهیم کرد.