شناسهٔ خبر: 115512 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر:

یکهزار و ۱۶۷ واحد نهضت ملی روستایی در بوشهر بهره‌برداری شد/ صدور بیش از ۸۶ هزار جلد سند روستایی

علیرضا مقدم مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر بخشی از فعالیت های بنیاد مسکن را در سطح استان اعلام کرد و از بهره‌برداری ۱۱۶۷ واحد مسکونی روستایی خبر داد.

علیرضا مقدم مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن، سنددار کردن واحدهای مسکونی روستایی، اجرای طرح بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی و همچنین سایر طرح‌های در دست اجرای بنیاد در استان توضیح داد: در تمامی شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت تاکنون ۲۶ هزار نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد برای ۲ هزار و ۷۱۸ واحد تعریف و مراحل اجرایی آن آغاز شده است. از این تعداد آغاز شده فونداسیون ۹۲۷ واحد تکمیل، عملیات ۲ هزار و ۴۹۶ واحد آغاز و ۲۴۴ واحد در مرحله نازک‌کاری قرار دارند.

نهضت ملی شهرستان دیلم
نهضت ملی شهرستان دیلم

مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر در خصوص مقاوم سازی مسکن روستایی نیز اعلام کرد: سهیمه بنیاد مسکن در بخش مقاوم‌سازی ۲ هزار و ۳۸۰ واحد است که کل واحدها به بانک‌های عامل معرفی و تاکنون ۲ هزار و ۱۴ واحد انعقاد قرارداد شده و عملیات اجرایی آنها نیز آغاز شده است. همچنین از این تعداد یکهزار و ۱۶۷ فقره به بهره‌برداری رسیده و مردم در آن سکونت دارند.

یکهزار و ۱۶۷ واحد نهضت ملی روستایی در بوشهر بهره‌برداری شد/ صدور بیش از ۸۶ هزار جلد سند روستایی
آسفالت معابر 

مقدم در خصوص صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی و شهری کوچک توضیح داد: از ابتدای اجرای طرح تاکنون۸۶ هزار و ۳۶۴ جلد سند صادر شده که از این تعداد  ۷۴ هزار و ۲۹۵ جلد سند روستایی و ۱۲ هزار و ۶۹ جلد سند شهری صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر درخصوص اجرای طرح مسکن محرومان اعلام کرد: در کل استان بنیاد مسکن به تعداد یکهزار و ۵۰۰ واحد تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی مسکن بلاعوض به مبلغ کل ۴۵ میلیاردتومان تسهیلات برای اجرای مسکن محرومان پرداخت کرده است.  

مقدم در خصوص طرح آسفالت شبکه معابر روستایی که از محل قیر رایگان در حال انجام است گفت: استان بوشهر در سال مالی جاری ۹۴ میلیارد و ۶۰۰  میلیون تومان اعتبار هزینه کرده است که با این اعتبار و در مشارکت بنیاد مسکن با دهیاری‌ها یک میلیون و ۴۳۰ هزار مترمربع آسفالت انجام شد.