شناسهٔ خبر: 115521 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با دستور مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان انجام شد؛

واگذاری انفرادی زمین طرح نهضت ملی مسکن در شهر نصرآباد

واگذاری انفرادی زمین طرح نهضت ملی مسکن در شهر نصرآباد- اصفهان با دستور مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان همزمان با هفته دولت سال ۱۴۰۱، به منظور سرعت بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن استان، مراسم قرعه کشی و تحویل پلاک‌های مسکونی انفرادی به سه نفر از متقاضیان این طرح در شهر نصرآباد به صوت پایلوت انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ از آغاز ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن، یکی از دغدغه‌های مردمی در برخی از شهرهای استان، عدم امکان آپارتمان نشینی بود، در این راستا علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با پیگیری ویژه در صدد آن برآمد تا پس از اخذ دستور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی، بتوان در هر شهر به فراخور فرهنگ، اقلیم و نیاز آن شهر نسبت به ساخت واحدها اقدام شود.  

براین اساس با توجه به موقعیت جغرافیایی، شرایط اقلیمی و موضوعات فرهنگی، در برخی از شهرهای استان اصفهان که با کمبود زمین نیز مواجه نیستند، این امکان وجود دارد که واحدها به صورت ویلایی و انفرادی ساخته شوند.  

لذا به منظور سرعت‌بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن، با دستور مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان همزمان با هفته دولت سال ۱۴۰۱، مراسم قرعه کشی و تحویل سه پلاک مسکونی از اراضی مربوط به طرح نهضت ملی مسکن شهر نصرآباد واقع در شهرستان جرقویه به صورت پایلوت برای سه نفر از متقاضیان این طرح انجام پذیرفت.  

این مراسم در محل فرمانداری شهرستان جرقویه با حضور قدرت اله نوری رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان اصفهان و جمعی از مسئولین شهرستانی برگزار شد که در طی آن براساس قرعه، محل ساخت مسکن سه نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن نصرآباد مشخص شد.  

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان اصفهان در این جلسه ضمن تشریح وضعیت طرح نهضت ملی مسکن شهرستان جرقویه اظهار داشت: در قالب قانون جهش تولید مسکن، دولت ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال در کشور را برنامه ریزی کرده است که از این میزان سهم استان اصفهان ۲۴۳ هزار واحد است.  

وی افزود: براین اساس ۴۰ هزار واحد مسکن روستایی و ۲۰۳ هزار واحد مسکن شهری در قالب این طرح در استان اصفهان ساخته می‌شود.  

نوری با بیان اینکه برنامه ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی برای شهرهای شهرستان جرقویه (حسن آباد، محمدآباد، نصرآباد و نیک آباد) جمعاً یکهزار و هشت واحد است گفت: بالغ بر سه هزار نفر در این شهرستان ثبت نام کردند که پس از پالایش‌ها و بارگزاری مدارک حدود ۳۸۸ نفر تایید نهایی شدند.  

وی با اشاره به اینکه بیش از یکهزار و ۱۰۰ نفر در طرح نهضت ملی مسکن شهر نصرآباد ثبت نام کردند و تعداد ۸۴ نفر تایید نهایی شدند عنوان کرد: در حال حاضر افتتاح حساب این متقاضیان انجام شده و یکماه برای واریز وجه اولیه فرصت دارند همچنین سه نفر از این افراد که از زمان طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند و واریز وجه داشتند امروز پلاک‌های مسکونی به آنان تحویل شد.   

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان اصفهان توضیح داد: به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی برخی از شهرهای استان، با پیگیری ویژه مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و مطابق با دستور وزیر راه و شهرسازی امکان واگذاری انفرادی در شهرهایی که دارای این شرایط بوده و مشکل تامین زمین ندارند فراهم شد که شهر نصرآباد نیز از جمله این شهرهاست.  

وی در خصوص دلیل اختلاف آماری میان متقاضیان ثبت نام شده و تعدادی که تایید نهایی شدند اذعان داشت: پس از ثبت نام، متقاضیانی تایید نهایی می‌شوند که شرایط بهره مندی از این طرح را داشته باشند براین اساس در مرحله اخذ استعلام‌ها عده‌ای به دلیل قرمز بودن فرم ج رد درخواست می‌شوند سپس در مرحله بارگزاری مدارک و احراز ۵ سال سکونت نیز افرادی که شرایط لازم را ندارند رد درخواست شده همچنین در مرحله واریز وجه متقاضیانی که آورده اولیه را واریز می‌کنند به عنوان متقاضی موثر شناخته می‌شوند علاوه بر این عده‌ای نیز به دلایل مختلف انصراف داده‌اند.  

نوری خاطرنشان کرد: در شهرهایی همانند شهر نصرآباد که پلاک مسکونی واگذار می‌شود و متقاضی ساخت را انجام می‌دهد در صورتی که در موعد مقرر عملیات اجرایی را آغاز نکنند، زمین عودت می‌شود.