شناسهٔ خبر: 115537 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در پنجمین روز هفته دولت ۱۴۰۱ رخ داد؛

افتتاح مجتمع فرهنگی هنری شهرستان گمیشان

راه و شهرسازی گلستان مجتمع فرهنگی هنری شهرستان گمیشان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان گمیشان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ؛ (گلستان) عصر یکشنبه ششم شهریور ماه، مجتمع فرهنگی هنری گمیشان، با حضور سید علی مهاجر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان، امید سقلی فرماندار گمیشان و جمعی از مسئولان و اهالی شهرستان گمیشان، به بهره‌برداری رسید.

در ابتدای این مراسم مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: مجتمع فرهنگی هنری گمیشان که مطالبه‌ سال‌های دور مردم این شهرستان بود، در مساحتی بیش از دو هزار و ۵۰۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد تومان احداث شد.

مهدی ملک اظهار کرد: این مجتمع دارای ۹ کلاس آموزشی مبتنی بر فرهنگ بومی منطقه و فضاهای اداری است.

وی افزود: از دیگر اقدامات اداره کل راه و شهرسازی گلستان در شهرستان گمیشان می توان به تعریض و بهسازی محور بندرترکمن به گمیشان اشاره کرد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: مجموع این پروژه ۱۴ کیلومتر بوده که فاز اول آن، در پنج کیلومتر و با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد تومان در دست اجرا است.

ملک همچنین تصریح کرد: علاوه بر تعریض و بهسازی این محورها،  حدود 180 تن قیر رایگان از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران برای آسفالت معابر بافت های فرسوده که وزرات راه و شهرسازی متولی آن است، تخصیص داده شد.

وی افزود: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن که یکی از مهم‌ترین اولویت های دولت سیزدهم است، در شهرستان گمیشان ۶۵ هکتار زمین برای این اجرای طرح تامین شد.

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان در انتهای‌ سخنانش یادآور شد: لازم به ذکر است که در جریان سفر رئیس جمهور به استان گلستان، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های توسعه بخش و ارتقا ایمنی محورهای مواصلاتی استان، تخصیص یافته است.