شناسهٔ خبر: 115541 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

درآستانه اربعین حسینی (ع)؛

اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن ایام اربعین در استان سیستان و بلوچستان

طرح پویش همراهان سفر اربعین حسینی در سیستان و بلوچستان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت:با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی و ورود زائرین حسینی از کشور پاکستان جهت شرکت در این مراسم معنوی بزرگ، طرح پویش همراهان سفر ایمن اربعین همزمان با هشت استان کشور دراین استان اجرامی شود.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد اظهار داشت:از آنجایی که پایانه مرزی میرجاوه دروازه شرقی ورود زائرین پاکستانی می باشد این طرح پویش در محل زائرسرای آستان قدس رضوی در جنب پایانه مرزی میرجاوه برگزار می‌گردد. 

وی ضمن اشاره به آغاز این طرح از نیمه اول شهریور ماه سالجاری،همزمان با ورود زائرین پاکستانی ادامه داد: دراین پویش تلاش می شود از ظرفیت های هنری برای ارتقای دانش عمومی جامعه در خصوص ایمنی و فرهنگ درست رانندگی ، حفظ شعائر ارزش های دینی ، کمک به آشنایی زائران اربعین حسینی (ع) با فرهنگ عاشورا و اربعین و همچنین کمک به احیای مراسم و آئین های قدیمی مرتبط با فرهنگ اربعین حسینی استفاده شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تصریح کرد:همه اقدامات لازم از جمله فضاسازی تبلیغاتی در پایانه مرزی میرجاوه،طرح توسعه سالن مسافری، روکش آسفالت وایمن سازی مسیرهای منتهی به پایانه مرزی  در جهت ایمن سازی محورهای مورد تردد زائرین پاکستانی انجام گرفته است. 

کرد در پایان خاطر نشان کرد:امیدواریم با همکاری سایر دستگاه های متولی این امر بتوانیم خدمات شایسته ای به زائرین ابا عبدالله الحسین (ع) ارائه دهیم.