شناسهٔ خبر: 115550 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه مطرح کرد؛

واگذاری ۶۵۰۰ مترمربع اراضی دولتی شهرستان مبارکه در راستای تامین خدمات در محدوده و حریم شهری 

حسین صفری - مبارکه- اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه گفت: همسو با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان ۶۵۰۰ مترمربع اراضی دولتی شهرستان مبارکه در راستای تامین خدمات در محدوده و حریم شهری واگذار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ حسین صفری رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه در خصوص اقدامات بعمل آمده جهت اجرای پروژه‌های این شهرستان در حوزه‌های مختلف کاری اظهار کرد: مطابق با سیاست گذاری های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و تلاش‌های بعمل آمده در این شهرستان، در سالجاری شش هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی دولتی شهرستان مبارکه با کاربری‌های مختلف واگذار شد.  

وی افزود: این واگذری‌ها شامل ۲ قطعه زمین با کاربری اداری به مساحت ۷۰۰ متر مربع به دستگاه‌های اجرایی شهرستان مبارکه، ۱۲ قطعه زمین با کاربری تجاری به مساحت ۳۰۰ متر مربع و دو قطعه زمین با کاربری صنعتی به مساحت پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع بوده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه راهسازی این شهرستان اذعان داشت: درحال حاضر فاز دوم از پروژه احداث باند دوم محور مبارکه – بروجن به طول ۲۸.۵ کیلومتر در دست اجرا قرار دارد.  

وی با بیان اینکه این محور یکی از پرحادثه ترین محورهای استان اصفهان است که در قالب راهسازی و عملیات اجرای بیس تثبیتی و بتن غلطکی اجرا می‌شود اذعان داشت: این بخش از پروژه با احتساب ۶ دستگاه دوربرگردان و ورودی و خروجی‌های روستای حوض ماهی – معدن فولاد سنگ و قامیشلو است که با عرض ۱۲ متر و روسازی ۴.۵ سانتی‌متر آسفالت SMA و ۱۹ سانتی‌متر RCCP و ۱۵ سانتی متر اساس تثبیت شده با سیمان ۱۳۰ کیلوگرم در مترمکعب بتن به ضخامت ۱۰ سانتی متر طراحی شده است.  

صفری بیان داشت: در روسازی این پروژه به مواردی نظیر جلوگیری از فرسایش زمین و مباحث اقتصادی و محیط زیستی توجه شایانی شده است.  

وی در خصوص وضعیت طرح‌های جامع و تفصیلی این شهرستان توضیح داد: در حال حاضر طرح جامع شهر مبارکه در دست بازنگری است و جلسات کمیته کارشناسی آن به پایان رسیده همچنین تهیه طرح‌های تفصیلی شهرهای زیباشهر، طالخونچه، کرکوند و دیزیچه نیز در حال اقدام است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه با بیان اینکه بیش از دو هزار و ۴۰۰ نفر در طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان ثبت نام کردند گفت: تا کنون بیش از ۵۲۰ نفر تایید نهایی تجمعی (تایید نهایی تا تخصیص پروژه) شدند.   

وی با اشاره به اینکه عملیات احداث ۱۵۰ واحد از طرح نهضت ملی مسکن شهرستان مبارکه دارای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی است اذعان داشت: در راستای تامین زمین برای این طرح قطعه زمینی با مساحت حدود ۱۵ هکتار از اراضی جنب مسکن مهر دیزیچه در نظر گرفته شده است که مراحل تفکیک و مصوبه شورای مسکن آن در دست اقدام است.