شناسهٔ خبر: 115594 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه شهر سازی استان مازندران:

بهره برداری از تقاطع غیر همسطح میدان هزار سنگر شهرستان آمل

سید محمد نظری برای افتتاح تقاطع غیر همسطح میدان هزار سنگر شهرستان آمل ۱۸۵میلیارد تومان هزینه شد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، مدیرکل راه و شهرسازی درحاشیه افتتاح تقاطع غیر همسطح میدان هزار سنگر شهرستان آمل  اظهار داشت: یکی از پروژه‌های مهم اداره کل راه وشهرسازی استان مازندران در بخش مهندسی وتوسعه ساخت راهها، طرح تقاطع غیر همسطح میدان هزار سنگر بود که باحضور استاندار و سایر مسئولین استانی افتتاح گردید وبه بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: این پروژه عمرانی که از سال ۹۶ آغاز شده بود در یکسال اخیر در دولت سیزدهم با پیشرفت ۴۰درصدی همراه بود و با افتتاح آن گره ترافیکی در این محور باز و روان شد.

نظری در ادامه گفت: این تقاطع  غیر همسطح یکی از نقاط حساس بود که روزانه بیش از ۱۲ هزار تردد در آن انجام می شد.

وی خاطرنشان کرد؛ پل روگذر هزار سنگر به طول ۲۰۰ متر و با هزینه ای بالغ بر ۱۸۵ میلیارد تومان از محل پروژه‌های وزرات راه و شهرسازی تامین اعتبار شد وهمزمان با چهارمین روز از هفته دولت پل و به منظور کاهش بار ترافیکی به بهره برداری رسید.

شایان ذکر است میدان هزار سنگر در امتداد محور هراز کلیدی ترین منطقه در تقاطع شاهراه ورودی استان از پایتخت  ومحور ارتباطی آمل و بابل محسوب می شود. پل غیرهمسطح میدان هزار سنگر آمل نقش مهمی در کاهش ترافیک میدان هزارسنگر آمل در تقاطع خروجی های شهرستان به شهرهای بابل و محمودآباد دارد.

تقاطع غیرهمسطح میدان هزار سنگر آمل علاوه بر اینکه راه ارتباطی پرجمعیت ترین شهرستان های استان مازندران است، بلکه بر سر اصلی ترین مسیر مواصلاتی و ترانزیتی جغرافیای مرکزی استان محسوب می شود که حتی در ایام عادی و غیر تعطیل نیز میزبان تردد ده ها هزار خودرو از جمله خودروهای سنگین است.