شناسهٔ خبر: 115697 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد:

جابجایی افزون بر ۹۰۰هزارتن کالا از پایانه های مرزی شمال سیستان و بلوچستان

پایانه مرزی میلک و میرجاوه معاون حمل و نقل اداره کل  راهداری و حمل و نقل جاده ای  سیستان و بلوچستان از جابجایی ۹۴۳ هزار و ۴۸۹تن کالا اعم از صادرات، واردات وترانزیت با ۴۰ هزارو ۲۴۴ دستگاه کامیون از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه این استان خبرداد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)،تیمورباقری اظهار داشت:از این میزان جابجایی کالا، ۴۴۰ هزارو ۵۹۳ تن کالا صادرات و۳۲۱ هزار و۲۱۳تن کالا ،ترانزیت ورودی و خروجی به کشورهای پاکستان و افغانستان صادرشده است که نشان از اهمیت پایانه های مرزی درتوسعه اقتصادی این استان دارد.

وی همچنین  حجم واردات از  پایانه مرزی میرجاوه را ۱۸۱هزار و ۶۸۳تن کالا عنوان کرد و ادامه داد:این میزان جابجایی توسط ۱۸هزار و ۹۰۸ دستگاه کامیون انجام شده است. 

معاون حمل و نقل اداره کل  راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان افزود:متوسط ورودی و خروجی از مرزهای میلک و میرجاوه بیش از ۴۵۰ دستگاه می باشد که با طرح توسعه پایانه مرزی و روان سازی درمرز شاهد افزایش تردد نیز خواهیم بود.

باقری در پایان یادآورشد:مجاورت سیستان و بلوچستان با منطقه ژئوپولتیک خلیج فارس و آب‌های بین المللی، همسایگی با کشورهای پاکستان و افغانستان، همجواری با حوزه شبه قاره هند و همچنین امکانات بالقوه اقتصادی موجب ایجاد موقعیت تجارت فرامرزی ممتاز برای استان شده است.