شناسهٔ خبر: 115727 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی استان خبر داد:‌

پایان سفت کاری بیش از ۲۸۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان 

علیرضا قاری قرآن - اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در طرح نهضت ملی مسکن استان تا اکنون فونداسیون بیش از ۱۰ هزار واحد انجام و اسکلت و سقف افزون بر ۵ هزار واحد گذاشته شده همچنین سفت کاری بالغ بر ۲ هزار و ۸۰۰ واحد به اتمام رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: در طرح بزرگ نهضت ملی مسکن، برنامه استان اصفهان معادل ۵.۸ درصد نسبت به کل کشور است. براین اساس در سطح استان اصفهان برای یک سال نیاز به ساخت ۵۰ هزار و ۹۹۲ واحد بوده و این عدد برای چهار سال به بیش از ۲۰۳ هزار و ۹۶۷ واحد می‌رسد.  

وی اذعان داشت: براساس ثبت نام بعمل آمده، بیش از ۴۲۲ هزار نفر از مردم استان اصفهان متقاضی بهره‌مند شدن از مزایای این طرح بوده‌اند که پس از انجام استعلام‌های سه گانه شامل (استعلا فرم جیم، استعلام اداره ثبت و استعلام بانک) بیش از ۲۸۲ هزار نفر آنان دارای استعلام سبز بودند و به مراحل بعدی جهت بررسی و احراز سایر شرایط راه یافتند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: در این مرحله پس از بارگزاری مدارک توسط این متقاضیان، پرونده آنان جهت بررسی و تایید به کارگزار منتخب ارسال و در صورت تایید، پس از افتتاح حساب و واریز وجه اولیه توسط متقاضی، تخصیص پروژه برای وی صورت می‌پذیرد.  

وی بیان داشت: در حال حاضر با بررسی‌های بعمل آمده بیش از ۱۳۰ هزار نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در استان اصفهان حائز شرایط این طرح هستند.  

قاری‌قرآن با بیان اینکه در سطح استان اصفهان تاکنون برای بالغ بر ۹۱ هزار وحد، تامین زمین شده، گفت: در حال حاضر برای بیش از ۱۶ هزار واحد پروانه ساختمانی اخذ شده است.  

وی ابراز داشت: با تلاش‌های بعمل آمده در راستای سرعت بخشی به این طرح، اکنون فونداسیون بیش از ۱۰ هزار واحد انجام و اسکلت و سقف افزون بر ۵ هزار واحد گذاشته شده همچنین سفت کاری بالغ بر ۲ هزار و ۸۰۰ واحد به اتمام رسیده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با استفاده از تجارب مسکن مهر، در طرح نهضت ملی مسکن سعی شده است تمام اراضی این طرح نزدیک شهرها و مجاور خدمات زیربنایی و روبنایی شهری باشد و زمین‌های الحاقی نیز مورد تایید تمام کمیسیون‌های تخصصی شهرسازی استانی و کشوری می‌باشد همچنین این اراضی از تمام شرایط لازم برخوردار بوده و پس از آن وارد فرآیند تفکیک یا واگذاری به افراد می‌شود.