شناسهٔ خبر: 115741 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با هفته دولت صورت گرفت؛

افتتاح بیش از ۲۷ کیلومتر راه فرعی و روستایی سمنان

IMG_9280.JPG مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از افتتاح  بیش از ۲۷ کیلومتر پروژه بهسازی و روکش آسفالت محور فرعی و روستایی در استان سمنان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی احسان منصورکیایی در آئین افتتاح محور سمنان-اعلا-معلمان اظهار داشت: همزمان با هفته دولت بیش از ۲۷ کیلومتر پروژه بهسازی و روکش آسفالت محور فرعی و روستایی در حوزه شهرستان سمنان به بهره برداری رسید.
وی با بیان اینکه یکی از راه های ارتقای شاخص های توسعه ای، زیرساخت های راه است خاطر نشان کرد: محور سمنان- اعلا- معلمان به طول ۲۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال و تأمین بیش از ۷۲۰ تن قیر، پس از ۶ ماه عملیات اجرایی شامل پریمکت، ماسه آسفالت و اسکراب سیل امروز به بهره برداری رسید.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان همچنین در خصوص سهم دیگر محورهای فرعی و روستایی سمنان یادآورشد: محور مهمانشهر با احداث یک دستگاه ابنیه فنی و بهسازی،اصلاح مسیر پرحادثه و روکش‌آسفالت یک کیلومتری با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال به مناسبت هفته‌دولت افتتاح شد. همچنین پروژه روستاهای جنوب سمنان با طول نزدیک به ۱.۵ کیلومتر و اعتبار ۲۴ میلیاردریالی از امروز مورد استفاده کاربران جاده‌ای می‌باشد.
منصورکیایی از تمرکز بالای جمعیت در این مناطق خبر داد و گفت: بهسازی و روکش آسفالت توانسته ایمنی بیشتری را برای کاربران جاده ای محورهای فوق ایجاد کند و امیدواریم با کاهش تصادفات جاده ای بالایی در این محورها مواجه باشیم.
وی با اظهار امیدواری در بهبود وضعیت راههای فرعی و روستایی استان سمنان تصریح کرد: در یک برنامه منسجم پروژه های نیمه تمامی که وجود دارد با اولویت بندی آسفالت خواهد شد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان در پایان با اشاره به اشتغالزایی ۳۵ نفر در اجرای پروژه های سه گانه فوق بیان داشت: احداث و آسفالت راههای روستایی و فرعی با تسهیل در رفت و آمد اهالی منطقه منجر به ارتقای کسب و کار روستاییان شده و مانع مهاجرت آنها به شهر می شود.
شایان ذکر است در این آیین افتتاح، معاون عمرانی استاندار، فرماندار و بخشدار مرکزی سمنان نیز حضور داشتند.