شناسهٔ خبر: 115750 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد:

خط کشی ترافیکی بیش از ۱۱۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان سمنان

IMG-20220831-WA0009.jpg سرپرست معاونت راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از بهره برداری بیش از ۱۱۰ کیلومتر خط‌کشی سرد ترافیکی در سطح محورهای شریانی، بزرگراهی، اصلی و فرعی استان با اعتباری بالغ بر ۵۳ هزار میلیون ریال با هدف تامین افزایش ایمنی در هفته دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وحید صداقت تامین ایمنی محورهای مواصلاتی در سطح استان را یکی از اولویت های اداره کل دانست و عنوان نمود: در هفته دولت سال‌جاری این اداره‌کل توانسته ۱۱۰ کیلومتر خط‌کشی سرد در محورهای شریانی، بزرگراهی، اصلی و فرعی را با اعتباری بالغ بر ۵۳ میلیارد ریال به پایان برساند. 

وی در ادامه اظهار داشت: تاکنون محور فرعی مهمانشهر و محور سمنان- اعلا- معلمان در حوزه شهرستان سمنان به طول بالغ بر ۴۰ کیلومتر و محورهای شریانی حوزه شهرستان دامغان به طول ۷۰ کیلومتر از خط کشی بهره مند شدند. 

سرپرست معاونت راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان همچنین یادآور شد: بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال رنگ ترافیکی جهت اجرای پیمانی خط کشی در سطح راه های استان تهیه و در اختیار پیمانکار خط کشی قرار داده شده است. 

صداقت افزود: ارتقای سیستم فرسوده شبکه روشنایی استان نیز با اعتبار ۱۸ میلیارد ریالی جهت ایمن سازی بیشتر در محورهای ایوانکی- آبسرد، علی آباد، ورودی شرقی گرمسار و پلیس راه سرخه اجرایی شده و در هفته پربرکت دولت به بهره برداری رسید. 

وی تصریح کرد: در جهت ایمن سازی محورهای استان بیش از ۱۵ هزار عدد تجهیزات ایمنی شامل استوانه ترافیکی، سرعتگیر، بازتابنده نیوجرسی و چشم گربه ای خریداری و در حال نصب است. 

سرپرست معاونت راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان در پایان از وزن پایین، قیمت مناسب و ضدسرقت بودن به عنوان مزایای طرح نصب تابلوهای کامپوزیتی یاد کرد و گفت: استان سمنان با خرید بیش از ۱۸۵۰ علائم کامپوزیتی و نصب بیش از ۲۰۰ عدد آن در محورهای بزرگراهی و اصلی یکی از اولین استانهای کشور در استفاده تجهیزات ترافیکی سبک کامپوزیتی است که امیدواریم با نصب علائم جدید در محورهای مواصلاتی شاهد کاهش سرقت این علائم بوده و از هدر رفت بیت المال جلوگیری بعمل آید