شناسهٔ خبر: 115755 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در هفته دولت صورت گرفت؛

افتتاح دو باب مجتمع خدماتی- رفاهی در استان سمنان

IMG_20220831_084108_884.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از بهره برداری فاز اول دو باب مجتمع خدماتی- رفاهی با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال در استان سمنان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سمنان)، فاز یک مجتمع خدماتی-رفاهی بین راهی شرکت دهکده سوختی ماهان در کیلومتر ۹ محور سمنان- گرمسار با حضور استاندار، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان و فرماندار سرخه افتتاح شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان در حاشیه این مراسم با بیان اینکه مجتمع های خدماتی - رفاهی با هدف فراهم کردن ایمنی عبور و مرور و ایجاد زمینه راحتی و آرامش خاطر کاربران جاده ای احداث می شود، عنوان نمود: مجتمع های خدماتی رفاهی با نگاه ویژه دولت سیزدهم، حمایت مضاعف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و تلاش و همت بخش خصوصی افتتاح می‌شود.
منصورکیایی در ادامه با اشاره به این نکته که در هفته دولت سال جاری مجتمع خدماتی-رفاهی بین راهی دیگری بنام ماه ستاره با اعتباری  ۱۵ میلیاردی افتتاح شده است، گفت:  از مجموع ۶۲ مجتمع خدماتی-رفاهی بین راهی استان تعداد مجتمع های در حال بهره برداری ۳۴ باب و تعداد مجتمع های درحال احداث ۲۳ باب می باشد و ۵ مجتمع دیگر در حال استعلام می باشند.
وی افزود: این مجتمع خدماتی-رفاهی بین راهی در زمینی به مساحت تقریبی ۲ هکتار احداث شده و برای راه اندازی آن تاکنون بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان در ادامه تصریح کرد: از جمله امکانات این مجتمع خدماتی رفاهی در افتتاح فاز اول جایگاه سوخت بنزین و گازوئیل، نمازخانه، سرویس های بهداشتی، پارکینگ و سوپرمارکت می باشد. همچنین در فاز های بعدی رستوران، سوئیت های اقامتی، محوطه بازی، تعمیرگاه، تیرپارک و غرفه های تجاری دیگر به بهره برداری خواهد رسید.
احسان منصورکیایی از ۱۱ میلیارد تسهیلات اعطایی به این واحد خدماتی-رفاهی خبر داد و توضیح داد: با افتتاح این مجتمع در فاز نخست زمینه اشتغال برای حداقل ۳۰ نفر فراهم شده و با افتتاح فازهای بعدی این عدد به بالای ۵۰ نفر خواهد رسید.
وی در پایان خاطر نشان کرد: راه اندازی این مجتمع ها نقش بسزایی در جذب گردشگران و مسافران داشته و به توسعه اقتصادی استان کمک شایسته ای می کند.