شناسهٔ خبر: 115764 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه؛

راه اندازی سامانه پیامکی بازگشت زوار اربعین حسینی(ع)

فریبرزکرمی - مدیرکل راهداری کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: سامانه پیام کوتاه تأمین وسایل نقلیه عمومی برای بازگشت زائران اربعین حسینی(ع) راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)فریبرز کرمی گفت: با توجه به لزوم برنامه‌ریزی ناوگان حمل و نقل اتوبوسی جهت تسهیل در بازگشت به استان محل اقامت زائرین و کاهش زمان انتظار، زوار اربعین حسینی(ع) می توانند پس از اتمام زیارت و در زمان شروع حرکت به سمت مرز، نام مرز ورودی به داخل کشور را به سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ ارسال نمایند.

وی گفت: زوار اربعین خسینی(ع) پس از اتمام زیارت در خاک عراق و قبل از حرکت به سمت مرز صرفاً نام مرز ورودی خود را که شامل پایانه های مرزی خسروی، باشماق، تمرچین، چذابه، شلمچه و مهران است را به سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ ارسال کنند.

کرمی افزود: از مزایای این طرح، کاهش زمان انتظار در مرز و مدیریت سفر و دسترسی بهتر به ناوگان عمومی حمل و نقل مسافر است.

وی با تأکید بر این‌که مردم برای تهیه بلیت، فقط به پایانه‌ها مراجعه کنندافزود: به دلیل تقاضای بالا و ناوگان محدود؛ *سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای*، تمهیدات لازم برای سرویس‌های فوق‌العاده اتوبوس برای انتقال زائران به مرزهای خروجی را اندیشیده است. از این رو زائران درصورتیکه نتوانستند بلیت اتوبوس تهیه کنند در روز بعد برای این کار اقدام شود.

کرمی با اشاره به این‌که سفرهای اربعین حسینی(ع) یک موضوع معنوی ست که همه باید در آن مشارکت داشته باشند، ‌اضافه کرد: اجازه نخواهیم داد هیچ خللی در این سفرها به وجود آید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: زائرین و کاربران جاده‌ای حتماً قبل از اقدام به سفر از طریق سامانه ۱۴۱ شامل اپلیکیشن ۱۴۱، سایت مرکز مدیریت راه‌ها، شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ و تلفن پاسخگوی شبانه روزی ۱۴۱ مرکز مدیریت راه های استان کرمانشاه، اطلاعات کامل از مسیر مورد نظر را کسب و سپس اقدام به سفر نمایند.

انتهای پیام/