شناسهٔ خبر: 115765 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

بیانات رهبر انقلاب مسئولیت وزارت راه و شهرسازی را در حوزه مسکن سنگین کرد/ اراضی بیش از ۲ میلیون واحد مسکونی تا پایان شهریورماه آماده می‌شود

رستم قاسمی عضو کابینه دولت سیزدهم با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی برای رفع دغدغه‌های رهبر انقلاب برای بخش مسکن گام برمی‌دارد، از تامین اراضی بیش از ۲ میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تا پایان شهریورماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در برنامه پایش و در تایید سخنان رهبر انقلاب مبنی بر اینکه مسکن مساله مهمی است و باید به آن رسید، گفت: دغدغه مقام معظم رهبری برای ما یک فرمان است که باید آن را به اجرا دربیاوریم. موضوع مسکن موضوع مهمی است زیرا هزینه فراوانی از سبد خانوار هزینه مسکن است و فاصله عرضه و تقاضایی که در کشور وجود دارد فاصله غیرمتعارفی است و دلیل اش نیز این است که به ویژه در دولت گذشته اقدام موثری در خصوص ساخت مسکن انجام نشد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اوایل مهرماه سال گذشته زمانیکه قانون جهش تولید مسکن ابلاغ شد ما باید زیرساخت‌های ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی را فراهم می کردیم که با تلاش های همکاران به سرعت انجام شد.

عضو کابینه دولت سیزدهم یادآور شد: در دولت نهم و دهم کل زمین‌هایی که به صورت ۹۹ ساله در اختیار مردم قرار گرفت به تعداد یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد بود و ما در دولت سیزدهم موفق شدیم یک و نیم میلیون واحد مسکونی را آماده بارگذاری کنیم که عمده اراضی این یک و نیم میلیون واحد زمین اراضی متعلق به وزارت راه و شهرسازی است که این اراضی الحاق و آماده بارگذاری شده است.

قاسمی ادامه داد: عملیات اجرایی احداث یک و نیم میلیون واحد مسکونی آغاز شده که در مراحل فونداسیون تا مرحله نازک‌کاری متفاوت است که بخشی از آنها در مرحله تحویل قرار دارد.

وی تصریح کرد: قطار تولید مسکن روی ریل مناسبی قرار گرفته است و همانطور که رییس جمهور در وزارت راه و شهرسازی دستور دادند ما تا پایان شهریورماه اراضی بیش از دو میلیون واحد مسکونی آماده خواهد شد که امیدواریم تا پایان سال ۲ میلیون واحد مسکونی را شروع کرده باشیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: فرمایش مقام معظم رهبری مسئولیت ما را زیاد کرد تا بتوانیم فاصله بین عرضه و تقاضای مسکن را کاهش دهیم تا مردم هم خانه‌های ارزان‌تری تهیه کنند و هم قیمت اجاره متعادل بشود.