شناسهٔ خبر: 115817 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پس از وقفه‌ای یک روزه؛

تردد زائران در مرز رسمی خسروی از سر گرفته شد

بازگشایی مرز خسروی پایانه مرزی خسروی پس از وقفه‌ای یک روزه بازگشایی شد و شاهد حضور تعدادی از زائران در سالن ترانزیت مسافری پایانه مرزی خسروی و از سرگیری تردد زائران از این گذرگاه رسمی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) تعدادی از زائران از استان های تهران، مشهد و سایر نقاط کشور برای عزیمت به کشور عراق روز گذشته وارد قصرشیرین شده بودند که با توجه به متوقف شدن خروج این زوار از صبح امروز تا ساعت ۱۶ عصر انجام شد تعدادی از زائر در موکب و مسجد مرز خسروی اسکان یافته و از امکانات موجود در سالن پایانه مرزی خسروی برخوردار شدند.

طبق اعلام ستاد اربعین ساعات تردد از مرز رسمی خسروی روزانه از ۵ صبح تا ۱۷ بعد از ظهر است و زائران در این ساعات، مجاز به خروج از کشور به سمت عراق هستند.

تعداد محدودی از زائران هم اکنون در مرز خسروی حضور دارند که با توجه به پایان یافتن ساعت مجاز تردد طی امروز برای خروج از کشور، در مسجد قرارگاه اربعین در مرز خسروی و موکب برپا شده در این گذرگاه رسمی اسکان یافته اند تا فردا صبح عازم کشور عراق شوند.

زائران از امکانات و شرایط ایجاد شده برای اسکان رضایت نسبی داشتند و از بازشدن مجدد مرز برای عزیمت زائران ابراز خرسندی کردند.

در آن سوی مرز خسروی در گذرگاه منذریه عراق نیز خودروها برای جابجایی زائران پیش بینی شده و کار انتقال زائران را انجام می دهند.

هم اکنون ستاد اربعین با تلاش شبانه روزی پای کار است و در حال تقویت زیرساخت های موجود در مرز خسروی و شهرستان قصرشیرین است و موکب ها نیز رفته رفته در حال استقرار و برپایی به منظور ارائه خدمات رسانی به زائران هستند.

انتهای پیام/