شناسهٔ خبر: 115877 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر نگهداری علایم، تجهیزات و توسعه ایمنی راه ها خبر داد؛

ایمن سازی مسیر تردد زوار به بهترین شکل انجام شده است

بازدید صباغ‌زاده از پایانه مرزی خسروی مدیرکل نگهداری علایم، تجهیزات و توسعه ایمنی راه ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از عملیات ایمن سازی محورهای شریانی منتهی به پایانه مرزی خسروی جهت سهولت در تردد زائران اربعین در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) مجید صباغ‌زاده در سفر یکروزه خود و بازدید میدانی از بزرگراه کربلا و محور منتهی به پایانه مرزی خسروی اظهار داشت: اهمیت راه‌های استان کرمانشاه در سفرهای ایام اربعین حسینی و بر تأمین ایمنی در محورهای مواصلاتی تحت پوشش تأکید کرد و افزود: از ابتدای سال جاری ارتقای ایمنی در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی خسروی در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: زیرساخت، ایمن‌سازی جاده، روکش آسفالت، نصب نیوجرسی و گاردریل، ترمیم روشنایی یا احداث روشنایی جدید، نصب علائم و خط کشی از جمله این اقدامات است که برای ایمن سازی محور های منتهی به پایانه های مرزی انجام شده است.

صباغ زاده فراهم ساختن مسیری ایمن برای تردد زائران را مهم‌ترین اولویت در بین فعالیت حوزه راهداری برشمرد و گفت: آشکارسازی، ایمن سازی نقاط پرتگاهی و ایمن سازی نقاط پر حادثه، نصب انواع تابلو و علائم ایمنی، نصب و تعمیر حفاظ های ایمنی شامل گاردریل، هندریل و نیوجرسی و ایمن سازی تقاطع های همسطح از جمله اقداماتی است که با اولویت ویژه در مسیرهای عبوری زائران عتبات عالیات انجام شده است.

وی درباره امکانات و زیرساخت‌های موجود در پایانه مرزی خسروی گفت: زیرساخت‌های مطلوب در مرز خسروی فراهم شده است و این مرز از نظر سالن های ترانزیت مسافر، گیت های ورودی و خروجی، سرمایشی و گرمایشی و... در شرایط بسیار خوبی برای خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی(ع) قرار دارد.

صباغ‌زاده درباره اقدامات فرهنگی و فضا سازی معنوی انجام شده در پایانه مرزی خسروی گفت: این فضا سازی با نصب و طراحی محیطی زیبا آماده پذیرایی از زائران اربعین است.

انتهای پیام/