شناسهٔ خبر: 115896 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای:

اولین پل کابلی استان گیلان منحصر بفرد است

پل کابلی گیلان معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در آیین افتتاح اولین پل کابلی استان گیلان این پل را از لحاظ معماری و مهندسی و جاذبه های طبیعی و گردشگری اطراف پل منحصر بفرد دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان گیلان)، اکبری، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور  در آیین افتتاح اولین پل کابلی استان گیلان  این پل را از لحاظ معماری و مهندسی و جاذبه های طبیعی و گردشگری اطراف پل  منحصر بفرد دانست.

وی در ادامه افزود: سیستم سازه ای پل از نوع یک دهانه کابل ایستا (ترکه ای) با بلوک مهاری است که در نوع خود در کشور منحصر بفرد است

این پل اولین پل کابلی و بلند ترین دهانه ای است که تماما توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ساخته شده است.
رضا اکبری عصر پنجشنبه در این مراسم تعداد پل های کابلی را در کشور انگشت شمار عنوان کرد و افزود:  این سازه های ارزشمند مستلزم حفاظت و نگهداری ویژه ای است.

وی با بیان اینکه امروز آرزوی دیرینه مردم این شهرستان برای بهره برداری از این پل به ثمر نشسته است، اظهار داشت:  برای بهره برداری از این پل ۷۵ میلیارد تومان  معادل ۳۵۰ میلیارد تومان  به ارزش امروز  هزینه شده است.

وی با اشاره به زیبایی های طبیعی پیرامون  این پل کابلی، ازشهرداری آستانه اشرفیه  خواست تا فضای پیرامونی را جهت استفاده  مردم  برای تفریح و گردشگری ساماندهی و زیبا سازی کند.

وی یاد آور شد: با وجود تحریم ها ، برای احداث این پل کابلی ۶۱ کیلومتر کابل مصرف شده که  از  کشور اسپانیا وارد شده است.

اکبری ادامه داد: البته قطعات گیره کابل ها که قرار بود از خارج از کشور وارد شود برای نخستین بار  با طراحی و ساخت قطعه در داخل کشور توسط یک شرکت دانش بنیان  از تولید داخلی استفاده شده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  کشور از مهندس فریبرز مرادی مدیرکل پیشین راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان  جهت اهتمام برای به ثمر رساندن این پروژه قدر دانی کرد

استاندار گیلان: پل کابلی پروژه ای به یاد ماندنی برای مردم شهرستان آستانه اشرفیه است

استاندار گیلان گفت: یکی از پروژه های به یادماندنی شهرستان آستانه اشرفیه پروژه پل کابلی است که قبل از بهره برداری آن مشکلات بسیاری برای تردد از آن محل روبرو بودند.

اسدالله عباسی عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح پل کابلی آستانه اشرفیه با اشاره به زمان بر شدن تکمیل و بهره برداری از پروژه پل کابلی آستانه اشرفیه افزود: حق مردم این شهرستان ، نظاره گر شدن سال ها برای تکمیل این پروژه نبود بنابراین در دولت سیزدهم با عزم و اراده و تبلور مدیریت جهادی این امر تحقق یافت.

وی اظهار داشت:  اگر اراده جمعی برای انجام کارها وجود داشته باشد می توانیم امور را به درستی پیش ببریم.

استاندار گیلان  همچنین با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته برای تکمیل و بهره برداری از پروژه پل کابلی افزود: از ۷۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده برای افتتاح این پروژه،  ۲۰ میلیارد تومان مربوط به مصوبه سفر رئیس‌جمهور و مابقی توسط سازمان  راهداری و حمل و نقل جاده ای اختصاص یافته است.

عباسی  تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را اولویت دولت عنوان کرد و گفت: دولت بنا دارد به غیر از پروژه های اشتغالزا و تولیدی قبل از شروع پروژه های جدید ، پروژه های نیمه تمام را به بهره برداری برساند .
نخستین پروژه کابلی در گیلان در شهر آستانه اشرفیه به طول ۱۶۰ متر و عرض ۱۳.۵ متر  با   چهار پایه ۴۰ متری اعتبار ۷۵۵ میلیارد ریال عصر امروز پنجشنبه با حضور دکتر اکبری معاون سازمان راهداری و استاندار گیلان به بهره برداری رسید.

۳۵۰۰ پروژه پل و ابنیه فنی  در کشور در. حال ساخت است

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: در حال حاضر  سه هزار و ۵۰۰ پروژه راهداری  با ۲۰ هزار میلیارد تومان قرارداد در کشور در حال ساخت است.

رضا اکبری پنجشنبه شب در مراسم افتتاح پروژه پل شبخوسلات در رانکوه املش گیلان افزود:  این پروژه باکیفیت و در منطقه ای زیبا در این استان افتتاح شده است.

وی اظهار داشت: علاوه بر پروژه های پل و ابنیه فنی که امروز افتتاح شد ، پل هایی که با سیل سال ۹۸ در گیلان تخریب شدند را تا دهه فجر به بهره برداری می رسانیم.

 پروژه پل شبخوسلات در گیلان  با ۲ دهانه به طول ۶۰ متر با عرض ۲۷ متر با  ارتفاع 10.5متر با اعتباری بالغ بر ۲۱۰ میلیارد ریال احداث شده است.

پل دوگور صومعه سرا بهره برداری شد

پل دو گور صومعه سرا با طول ۲۰ متر و عرض حدود ۱۴ و نیم متر نیز از دیگر پروژه های افتتاحی بود که با حضور معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و استاندار گیلان  و وزیر ورزش و جوانان در شهرستان صومعه سرا به بهره برداری رسید.

برای اجرای این پروژه با طول ۲۰ متر و عرض حدود  ۱۴.۵ متر ، ۹۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

این پل دارای یک دهانه ۱۸ متریست که بیش از ۴۸۶ متر مکعب برای آن بتن مصرف شده است.

بازدید از روند پیشرفت احداث پل کیازیک املش از دیگر برنامه های دکتر اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در سفر به استان گیلان بود.