شناسهٔ خبر: 115928 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

 افتتاح ۱۴۷کیلومتر راه روستایی آذربایجان غربی با اعتبار ۲۸۹ میلیارد تومان در قالب ۳۵ پروژه در سطح استان طی هفته دولت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی  مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در برنامه زنده رادیویی خدمت در عرصه از  افتتاح ۱۴۷کیلومتر راه روستایی آذربایجان غربی با اعتبار ۲۸۹ میلیارد تومان در قالب ۳۵ پروژه در سطح استان طی هفته دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، پیمان آرامون مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در برنامه زنده رادیویی خدمت در عرصه در پاسخ به سوالات مردمی گفت: در این هفته ۶۸ کیلومترلکه گیری و روکش محور های اصلی با اعتباری افزون بر ۶۸۰ میلیارد ریال به دست مقامات استانی و شهرستان افتتاح و به بهره برداری رسید.

 وی از خط کشی نزدیک به ۲۰۰۰ کیلومتر از محورهای ارتباطی از خردادماه سالجاری تاکنون خبر داد و اذعان داشت: با توجه به توپوگرافی کوهستانی استان آذربایجان غربی و در راستای ایمن سازی عملیات راهداریدر ۴۸ کیلومتر از محورهای ارتباطی استان با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان و همچنین چندین پل با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح و به بهره برداری رسیدند.

 وی ادامه داد: یکی از دغدغه های هم استانی های عزیز روکش محور ارومیه - نوشین شهر و محور ارومیه – سرو بود که در هر کدام از محورها عملیات روکش آسفالت بطول ۲۰ کیلومتر انجام یافت و سایر پروژه های عمرانی در حال اجرا نیز در دهه فجر افتتاح و به بهره برداری خواهند رسید.

آرامون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور را جزو پرکارترین و پر دغدغه ترین سازمان های کشور برشمرد و عنوان نمود: سازمان مزبور سازمانی است که در تمامی فصول در صف کار بود بطوریکه در فصل تابستان و بهار زمان اجرای پروژه های عمرانی بوده و پاییز نیز عملیات راهداری مرتبط را می طلبد،در فصل زمستان نیز راهداری زمستانی و ابتدای سال نو همزمان با آغاز سفرهای نوروزی حوزه حمل و نقل فعال ترمیشوند بعبارتی باید اذعان داشت در تمامی فصول سال همکاران در صف و ستاد در حال تلاش هستنند تا مطلوب ترین خدمات به مردم عزیزارائه دهند.

وی افزود: استان آذربایجان غربی با ۱۸۰۰۰ کیلومتر راه هم سنگ جزو استان هایی دارای راههای شریانی، فرعی و روستایی با فراوانی زیاد در سطح کشور بوده و با توجه به موقعیت توپوگرافی و سردسیری منطقه نگهداری از این راهها نسبت به سایر استان های کشور سخت تر است. 

آرامون اضافه کرد: طبق مطالعات انجام یافته در کمیسیون ایمنی نزدیک به ۲۰ ارگان و اداره بطور مستقیم و غیر مستقیم در حوزه کاربری و کاربران جاده سهیم هستند و در حال حاضر با هم نوایی و تمام توان نزدیک به ۱۶۰ فقره پروژه در سطح استان در حال اجرا است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به اتمام بسیاری ای پروژه های روستایی و روکش راههای اصلی و فرعی و آغاز پروژه های جدید در شهرهای استان طی چهارماه گذشته در پاسخ به سوالات مردمی مبنی بر ایجاد سرعت کاههای استاندارد و کارشناسی شده در محورهای مواصلاتی استان گفت: متاسفانه به غیر از این اداره کل سایر سازمان ها اقدام به ایجاد سرعت کاه میکنند که از باب ارتفاع و عرض و سایر استانداردهای لازم را برخوردار نیسیتند که قبل از فصل سرما نسبت به استانداری سازی آن از لحاظ عرض و ارتفاع اقدام خواهد شد.

در ادامه این گفتگوی زنده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی به سوالات مردمی را پاسخ لازم را ارائه دادند.