شناسهٔ خبر: 165243 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

وارد شدن خسارت به بیش از ۹۰ دستگاه پل و آبرو شهرستان کاشان در سیل اخیر

خسارت دیدن بیش از ۹۰ دستگاه پل و آبرو شهرستان کاشان در سیل اخير رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کاشان از خسارت دیدن بیش از ۹۰ دستگاه پل و آبرو در حوزه راه‌های شهرستان کاشان طی سیل اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، علی اکبر آقایی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان کاشان تخریب برخی پل‌ها و آبروها، شانه‌سازی جاده‌ها، تخریب رویه آسفالت مسیرها و علائم راهداری، مهم‌ترین خسارات وارد شده به راه‌های شهرستان کاشان است. 

آقائی در ادامه افزود: در طی بارندگی و جاری شدن سیلاب روز چهارشنبه چهارم اردیبهشت ماه به رویه آسفالت، شانه راه و پل و آبرو ۲۷ کیلومتر از محورهای کاشان نطنز، محور بزرگراهی با درودکاشان خسارت‌های زیادی وارد شده است. 

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان کاشان همچنین اظهار کرد: در طی سیل اخیر به چهار کیلومتر از محورهای روستایی «دره»، «خنب» و «جزه» شهرستان کاشان نیز خسارت وارد شده است. 

وی با اشاره به اینکه محور کاشان_بادرود در محدوده تقاطع غیر هم سطح سلمان فارسی به دلیل تجمع سیلاب مسدود شده بود که بلافاصله پس از اتمام بارش‌ها، توسط راهداران این اداره، سیلاب تخلیه و مسیر زیرگذر بازگشایی گردید، افزود: راهداران و پرسنل این اداره از همان ابتدای شروع بارش‌ها با کلیه تجهیزات و ماشین آلات در حال خدمت‌رسانی به کاربران جاده‌ها بوده اند. 

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان کاشان گفت: با توجه به دبی رودخانه‌ها ابعاد برخی از پل‌ها و آبروهای قدیمی محور کاشان_نطنز مناسب نبوده و باید پل‌ها با دهانه بزرگ‌تر در مسیر سیلاب احداث شود. 

آقائی ابراز امیدواری کرد: با اختصاص به موقع و کافی اعتبارات بتوان در اولین فرصت خسارات وارده را برطرف و پل‌ها و آبروهای واقع در مسیر رودخانه‌ها را اصلاح کرد. 

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان کاشان در مورد برآورد خسارت سیل اخیر گفت: برآورد اولیه خسارتی که سیل روز چهارشنبه به بدنه و ابنیه فنی راه‌های حوزه شهرستان کاشان وارد نموده است در حدود ۲۳۰ ریال است. 

هفته گذشته، در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در کاشان خسارت‌هایی به برخی زیرساخت‌های این منطقه وارد شد. 

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.