شناسهٔ خبر: 115979 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نخستین روز از اجرای طرح اربعین ۱۴۰۱

بلیت سفر اربعین به تعداد ۲۷دستگاه اتوبوس در قزوین فروخته شد

اربعین آذربایجان شرقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: همزمان با نخستین روز از آغاز طرح فروش بلیت به زائران اربعین در استان قزوین، بلیت سفر برای ۲۷دستگاه اتوبوس از پایانه قزوین به مرز مهران به فروش رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین) جواد حق‌لطفی گفت: بلیت سفر به منظور عزیمت به حرم حسینی از امروز به طور رسمی آغاز شده و تا ظهر امروز برای  تعداد ۲۷دستگاه اتوبوس بلیت فروخته شده است.

 وی اضافه کرد: البته از تاریخ هفتم شهریورماه تا پایان روز ۱۱ شهریور نیز ۳۰دستگاه اتوبوس و یک دستگاه مینی‌بوس ناوگان حمل و نقل مسافر از مبدا قزوین به مرز مهران بلیت به فروش رسیده است.

حق‌لطفی ادامه داد:برای تسهیل در امر تردد زائران هیچ کمبودی از نظر ظرفیت اتوبوس نیست و در صورت افزایش تقاضا تدبیر لازم برای اعزام اتوبوس‌های بیشتر اندیشیده شده است.

وی با اشاره به استقرار میز پاسخگویی و خدمت به زائران اربعین در محل پایانه مسافربری قزوین گفت:در طول مدت اجرای طرح اربعین ۱۴۰۱نمایندگان این اداره کل در محل این مستقر هستند و آماده پاسخگویی و رسیدگی به مسایل و شکایات زائران هستند.

حق‌لطفی از برخورد قاطع و فوری با هرگونه تخلف در زمینه جابه‌جایی زائران به ویژه دریافت کرایه بیش از نرخ مصوب خبر داد و گفت:زائران هم می توانند در صورت مشاهده تخلف با انعکاس آن به سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل جاده‌ای یاری‌گر ما باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود:نرخ مصوب بلیت برای سفر اربعین از قزوین به مرز مهران برای اتوبوس های ۲۵نفره ۴۲۰هزار تومان، اتوبوس های ۳۲نفره ۳۵۴هزار تومان و اتوبوس‌های ۴۴ نفره ۲۸۷هزار تومان است و نرخ‌نامه در محل فروش بلیت در معرض دید زائران قرار گرفته است.