شناسهٔ خبر: 116017 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه وشهر سازی استان مرکزی خبرداد:

اتمام عملیات بتن ریزی آخرین مرحله عرشه تقاطع غیر همسطح شهدای سنجان

اتمام بتن ریزی عرشه تقاطع غیر همسطح شهدای سنجان عملیات بتن ریزی آخرین عرشه تقاطع غیر همسطح شهدای سنجان، با حضور استاندارمرکزی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیر کل راه و شهرسازی و دیگر مسئولان استانی به اتمام رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی( استان مرکزی)، مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: تقاطع غیر همسطح شهدای سنجان در سه لاین با عرض ۱۲ متر اجرا شد و در پنج ماه امسال موفق شدیم ۲ پایه و ۱۲ عرشه را بتن ریزی کنیم و مراحل بتن ریزی و اجرای پایه ها و عرشه پل کامل به اتمام رسید.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی اظهار داشت: مراحل بعدی اجرای هندریل ها و عملیات خاکی و آسفالت طرح است که در هفته های آتی اواخر مهرماه به پایان می‌رسد و تمام تلاشمان این است که با یک عملیات جهادی این طرح اتمام و عملیات اجرایی دیگر طرح های استان به همین روند، دستور کار ویژه  قرار گیرد

وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی تقاطع غیر همسطح شهدای سنجان اکنون ۸۵ درصد است، گفت: تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل این طرح هزینه شده و تا پایان طرح ۵۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر هزینه و این تقاطع غیر همسطح در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

حمید انعامی افزود: می‌طلبد از تعامل و همکاری ساکنان منطقه و صاحبان خودروهای عبوری که با محدودیت تردد مواجه بودند همچنین عملیاتی کردن که طرح با سه شیفت در حال اجرا بود و مشکلاتی را برای ساکنان ایجاد کرده است تقدیر کرد.

 استاندار مرکزی در جریان بازدید از تقاطع غیر همسطح شهدای سنجان در جمع خبرنگاران افزود: رمپ های ورودی و خروجی پل نیز در حال اتمام و پل آماده اجرای مراحل نهایی شامل آسفالت، هندریل و شبکه روشنایی است که انتظار می رود در روزهای آتی در اسرع وقت با تعامل و هماهنگی ادارات ذیربط از جمله شرکت توزیع برق، شهرداری همچنین راه و شهرسازی انجام شود.

نماینده عالی دولت در استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به بازدید وزیر راه و شهرسازی از این طرح، در تماسهای تلفنی پیگیر تکمیل این طرح عمرانی بودند همچنین در تامین منابع مالی لازم در حد بضاعت تعامل و هم افزایی لازم داشتند.

استاندار مرکزی با اشاره به ضرورت تکمیل این طرح در بازه زمانی کوتاه گفت: در راستای تکمیل تقاطع غیر همسطح شهدای سنجان، در چندماه اخیر فعالیت به صورت شبانه روزی انجام شد و همه عوامل اجرایی این طرح تعامل و همکاری لازم را داشتند تا این طرح بزرگ عمرانی در اسرع وقت به سرانجام برسد.

مخلص الائمه خاطر نشان کرد: امید است طرح های نیمه تمام عمرانی متعدد دیگر در سطح استان که امکان اجرا به لحاظ فنی و اجرایی به شکل شبانه روزی را دارد در دستور کار ویژه قرار گیرد و از شهرداران استان انتظار می رود در راستای شتاب بخشی و فعال کردن طرح‌های نیمه تمام عمرانی بزرگ در حال اجرا در شیفت های شبانه به طرح های بزرگ و زمان بر در حال اجرا، اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز بیان داشت: طول کل تقاطع غیر همسطح شهدای سنجان ۶۰۴ متر شامل ۱۵ پایه و ۱۶ دهانه به همراه کوله سمت اراک و شازند است که اکنون عملیات اجرایی ۱۵ پایه و ۱۶ دهانه و کوله ها در دیوار رمپ های سمت ورودی و خروجی به پایان رسیده است. 

اصغر حمزه لویی افزود: نقشه ها وطراحی اولیه تقاطع غیر همسطح شهدای سنجان بصورت عرشه فلزی و دوخط عبوری بوده که تنها بخشی از سازه پل شامل کوله و ۵ پایه و یک طرف دیوار رمپ سمت اراک با مشخصات طرح اولیه پل احداث  شد.

وی بیان داشت: به دلیل عدم آزادسازی محل احداث و هدایت ترافیک که به عهده شهرداری اراک بود امکان ادامه مسیر میسر نشد و به ناچار طرح متوقف شد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه وشهرسازی استان مرکزی ادامه داد: به استناد مصوبات جلسه استانداری مرکزی که با حضور تمام اعضای شورای ترافیک و مسئولان ذیربط برگزار باتوجه به افزایش ترافیک محور و هزینه بالای اجرای عرشه فلزی، مقرر شد تقاطع به صورت سه خط عبوری با عرشه بتنی اجرا شود.

حمزه لویی ادامه داد: لازمه اجرای مصوبه نشست های مذکور تغییر درنقشه ها و طراحی مجدد آن با لحاظ کردن و استفاده حداکثری از سازه های اجرا شده و تغییر حداقلی در محل قرارگیری ستون ها و کوله ها بود.

وی بیان داشت: کاهش مقداری از ارتفاع دیوار احداث شده با نقشه قبلی در راستای متناسب کردن ارتفاع با عرشه بتنی و الزام به همترازی دیوارهای طرفین رمپ شمالی، بر اساس نقشه های جدید است.