شناسهٔ خبر: 116021 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

تخصیص اعتبار برای تکمیل پروژه‌های راهسازی آذربایجان‌غربی، اولویت امسال

دکتر حمزه لو معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: تخصیص اعتبار لازم برای تکمیل پروژه‌های راهسازی به ارزش ٧٠ هزار میلیارد ریال در مرحله اول مصوبات سفر رئیس جمهور به استان در اولویت بوده و ساخت و توسعه ٢٠٢ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در آذربایجان‌غربی با جدیت اجرا می‌شود شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، خیراله خادمی بر تعریف مشوق‌های جذب سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های حمل‌ونقل تأکید کرد و افزود: تأمین منابع مالی از طریق مشارکت بخش خصوصی در ساخت و توسعه راهها به همراه اصلاح قوانین و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری از راهکارهای تسریع در اتمام پروژه‌های راهسازی به شمار می‌رود. 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در بازدید معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل جاده‌ای کشور از عملیات راهسازی میاندوآب- شاهین‌دژ - تکاب گفت: محور میاندوآب، شاهین‌دژ به طول ۵۵ کیلومتر بوده و عملیات راهسازی در سه بخش اجرا می‌شود.

سیدمحسن حمزه‌لو اظهار داشت: ۵ کیلومتر در سالهای گذشته افتتاح شده و ۱۴ کیلومتر اجرایی در دست پیمان بوده و برای این طرح یک هزار و ۵٠٠ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است. 

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۴ کیلومتر از این پروژه از سمت میاندوآب به زودی آسفالت می‌شود و زیر بار ترافیک می‌رود.

حمزه‌لو افزود: با توجه به حجم بالای تردد در محور میاندوآب- شاهین‌دژ توسعه این مسیر  از لحاظ کاهش آمار تصادفات جاده‌ای موردتوجه است.