به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خانه ملت٬ محمد اسماعیلنیا ازمصوب شدن طرح راه آهن کاشمر، بردسکن و خلیل آباد خبرداد و گفت: راه آهن کاشمر، سبزوار، بردسکن و خلیل آباد پس از مطالعه زیرساخت که با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان صورت گرفته است؛ نهایی شد و با ادامه پیگیری ها در این زمینه موفق شدیم آن را به صورت مصوب درآوریم.
نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیلآباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه ردیف اعتباری مسیراین راه آهن مشخص شده است،افزود: این طرح که ازسال ۹۱ و حتی پیش از این پیگیری می شد با نهایی کردن مسیر نهایی خود که به عنوان کریدورمشخصی "امیرآباد" ساری را به "بندر چابهار "متصل میکند قرار است با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان که از طریق اوراق مشارکت صورت می گیرد تا سال ۹۹ به بهره برداری برسد .
وی با اشاره به اینکه ۵۰ نماینده مجلس شورای اسلامی خواستار اجرای این طرح شده اند،تصریح کرد: این خط راه آهن با اعتبار بخشی ازطریق اوراق مشارکت می تواند دیگر شهرهای کشور همچون بافق و بندرعباس را به شهرهای کاشمر،بردسکن،خلیل آباد ،تربت حیدریه و سبزوار متصل کند که فاز اول مسیر بردسکن به تربت حیدریه است،سال ۹۸ نهایی شد.
اسماعیل نیا تصریح کرد: شهرستان کاشمر با ظرفیت های اقتصادی، فرودگاهی و داشتن راه آهن قابلیت تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری و اقتصادی را دارد که پیش از این هم مصوب شده است. تاکنون برای این طرح سرمایه گذاریهایی نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان صورت گرفته است.
گفتنی است؛ناحیه غرب خراسان رضوی به دلیل برخورداری از نعمت زمین های مسطح و دشت های وسیع از موقعیت خوبی برای توسعه انواع راه ها برخوردار است و یکی از مراکز ثقل جاده های شمال شرق ایران به شمار می رود./
نظر شما