شناسهٔ خبر: 116118 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان های غرب استان گلستان خبر داد؛

ثبت نام بیش از ۱۱ هزار نفر در شهرستان های غرب استان در طرح نهضت ملی مسکن

راه و شهرسازی گلستان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان های غرب استان گلستان گفت: تا کنون بیش از ۱۱ هزار نفر در شهرهای بندرترکمن، بندرگز، کردکوی، گمیشان، نوکنده و سیمین شهر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، عبدالهادی کاویان اظهار کرد: ۱۱ هزار و ۶۴۵ نفر در مجموع شش شهر مذکور در غرب استان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده که از این تعداد چهار هزار و ۳۰۴ نفر از اهالی شهرستان بندرترکمن هستند.

رئیس اداره  راه و شهرسازی شهرستان های غرب استان گلستان ادامه داد: در بندر ترکمن تا کنون ۹۶ درصد افراد پالایش شده و بیش از سه هزار نفر حائز شرایط اولیه بودند.

وی با بیان اینکه پالایش باقی شهرها بر عهده اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، افزود: از این تعداد ۲۶۷ حساب افتتاح شده و ۳۹ نفر در بندرترکمن به پرداخت وجه اولیه اقدام کردند.

کاویان ادامه داد: همچنین در این شهر تا کنون بیش از ۱۱ هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته که پس از الحاق اراضی مازاد دستگاه های دولتی به این طرح، بخش اعظم نیاز به زمین در بندرترکمن تامین می شود.

رئیس اداره  راه و شهرسازی شهرستان های غرب استان گلستان گفت: در شهرستان کردکوی نیز ۲/۸ هکتار از اراضی راه و شهرسازی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است.

وی افزود: لازم به ذکر است که با همکاری دستگاه های دولتی در شهرستان کردکوی ۱۲ هزار متر مربع از اراضی مازاد این دستگاه ها به طرح الحاق و سند مالکیت آن به وزارت راه و شهرسازی واگذار شد.

کاویان همچنین تصریح کرد: در شهرهای بندرگز و نوکنده نیز، به ترتیب ۶ و ۸ هزار و ۸۰۰ متر مربع از اراضی وزارت راه و شهرسازی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان واگذار شده است.

رئیس اداره  راه و شهرسازی شهرستان های غرب استان گلستان  ادامه داد : گفتنی است که اسناد مالکیت حدود شش هزار مترمربع از اراضی مازاد دستگاه های دولتی در  شهرستان بندرگز در مرحله انتقال به راه و شهرسازی قرار داشته  و  پیش از این، اسناد مالکیت هفت هزار مترمربع از اراضی این  دستگاه ها در شهرستان نوکنده برای الحاق به طرح نهضت ملی مسکن به وزرات راه و هرسازی منتقل شد.

وی در ادامه سخنانش گفت: با توجه به عدم معضل تامین زمین در شهرهای گمیشان و سیمین شهر مقرر شد، در این شهرها مطابق با شرایط زندگی مردم منطقه، واحدهای نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی و تک واحدی احداث شود.

کاویان اظهار کرد: در این راستا تا کنون وزارت راه و شهرسازی ۶۵ هکتار در شهر گمیشان و بیش از ۷ هکتار در شهر سیمین شهر را برای احداث این واحدها به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار کرده است.

رئیس اداره  راه و شهرسازی شهرستان های غرب استان گلستان در انتها ضمن بیان اینکه هم اکنون در بندر ترکمن در مرحله انعقاد قرارداد با پیمانکار قرار داریم، گفت: شروع عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان، منوط به انعقاد قرارداد با پیمانکار است که پس از این اقدام، مراحل احداث این واحدهای مسکونی آغاز خواهد شد.

گفتنی است ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در سایر شهرهای مذکور بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان است.