شناسهٔ خبر: 116150 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:

آزمون ورود به حرفه مهندسان گلستان با حضوربیش از ۷ هزار نفر برگزار می شود

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: آزمون تشریحی و تستی ورود به حرفه مهندسان، کاردان های فنی ساختمان، تعیین صلاحیت حرفه ای معماران تجربی و صلاحیت کارشناس ماده ۲۷ با حضور بیش از ۷ هزار نفر در روزهای آتی برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، ، مهدی ملک اظهار کرد:  مجموعاً بیش از هفت هزار نفر در آزمون ورود به حرفه استان گلستان ثبت نام کرده اند و در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه هفته جاری با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: آزمون تستی ورود به حرفه استان گلستان در تاریخ ۱۶ – ۱۷ و ۱۸ شهریورماه در حالی برگزار خواهد شد که مجموعاً هفت هزار و ۱۷۱  داوطلب در آزمون تشریحی و تستی سال جاری شرکت کرده اند.

رئیس شورای هماهنگی امور راه  وشهرسازی گلستان ادامه داد: در تیرماه سال جاری آزمون تشریحی ورود به حرفه مهندسان رشته معماری ( طراحی) با حضور ۶۳۴ شرکت کننده برگزارشد.

وی با بیان اینکه تعداد شرکت کنندگان به نسبت سال گذشته افزایش داشته، گفت: اکنون آزمون تستی  ورود به حرفه مهندسان برگزار می شود که در این آزمون شش هزار و ۵۳۷ نفر ثبت نام کرده و از این تعداد پنج هزار و ۵۴ نفر مرد و یک هزار و ۴۸۳ نفر زن هستند.

ملک تصریح کرد: آزمون ورود به حرفه مهندسان در هفت رشته مهندسی معماری (نظارت و اجرا)، عمران (نظارت، محاسیات، اجرا، طرح و اجرای گود، پی و سازه و نگهبان، ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی)، تاسیسات مکانیکی ( طراحی، نظارت و اجرا)، تاسیسات برقی ( طراحی، نظارت و اجرا)، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک برگزار می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان  در ادامه گفت: همچنین آزمون کاردان های فنی در شش رشته معماری، عمران، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، شهرسازی و نقشه برداری در پایه سه و آزمون تعیین صلاحیت حرفه ای معماران تجربی در پایه های یک، دو و سه و صلاحیت کارشناس ماده ۲۷ در هفت رشته مهندسی برگزار می شود.

وی  یادآور شد: سوابق کار حرفه ای مورد نیاز جهت شرکت در آزمون تستی ورود به حرفه مهندسان تا تاریخ ۱۴۰۱/۶/۱۸برای افراد دارای مدرک کارشناسی سه سال و افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد دو سال و برای مقطع دکتری یک سال است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان  تصریح کرد: معمارن تجربی دارای مدرک دیپلم برای اخذ صلاحیت پایه یک موظف به داشتن ۱۸ سال سابقه ی کار و حداقل سن ۳۶، برای اخذ صلاحیت پایه دو، ۳۰ سال سن و ۱۲ سال سابقه ی کار و برای اخذ پایه سه موظف به داشتن هفت سال سابقه ی کاری و ۲۵ سال سن هستند.

وی در ادامه سخنانش گفت: آزمون تستی ورود به حرفه مهندسان در دو شهر گرگان و گنبد کاووس و در سه حوزه دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان، آموزشکده فنی و حرفه ای دختران مائده - گرگان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبد کاووس برگزار می شود.

ملک اظهار کرد: همچنین این آزمون به صورت متمرکز با سراسر کشور راس ساعت ۸ صبح برگزار خواهد شد و داوطلبان موظفند یک ساعت پیش از شروع در مرحل برگزاری آزمون حضور یابند.

رئیس شورای هماهنگی امور راه  وشهرسازی گلستان  گفت: زمان ثبت نام در این آزمون عموماً در اردیبهشت ماه بوده و پس از برگزاری آزمون در شهریور ماه، نتایج آن در آبان ماه همان سال و از طریق سامانه www.inbr.ir  اعلام خواهد شد.

وی در انتها یادآور شد: هدف از برگزاری این آزمون صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی پایه سه در صلاحیت های طراحی ، نظارت و اجرا است.