شناسهٔ خبر: 116180 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

معاون دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد:

فروش ۳۵ درصد از بلیت پروازهای اربعین تاکنون/ ۱۵ شرکت هواپیمایی مجاز به فروش بلیت هستند

بلیت هواپیما معاون دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تاکنون ۳۵ درصد از بلیت پروازهای اربعین به فروش رفته است.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد حسین مصحفی معاون دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تاکنون ۳۵ درصد از بلیت پروازهای اربعین به فروش رفته است.

مصحفی گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته شرکت‌های هواپیمایی موظف شدند براساس مصوبه سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به فروش بلیت پروازهای اربعین از طریق سایت‌های خود اقدام کنند و فروش از طریق دفاتر خدمات مسافرتی  ممنوع بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۵ شرکت هواپیمایی با توجه به ناوگان موجودشان مجاز به فروش بلیت پروازهای اربعین هستند، افزود: به منظور افزایش پروازهای اربعین از شرکت‌های هواپیمایی خواسته شده است از انجام پروازهای فوق العاده به سایر کشورها خودداری کنند و ظرفیت خود را به پروازهای اربعین اختصاص دهند.

مصحفی تصریح کرد: در روز اول به دلیل حجم زیاد تقاضا بر روی سیستم های رزرواسیون با اختلالاتی مواجه شدیم که به فاصله چند ساعت این مشکل حل شد و بلیت ها به شیوه معمول برای متقاضیان صادر شد.

معاون دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در حال حاضر پاسخ گویی به درخواست ها انجام می شود و بلیت ها فروخته می شود و مردم نگران بلیت نباشند و با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته نیاز متقاضیان به صورت فوری پاسخ داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵۰مجوز پرواز به صورت برنامه ای و ۷۵۰ پرواز فوق العاده صادر شده است افزود: تا کنون ۳۵درصد از فروش بلیت ها به صورت حضوری و الکترونیکی از طریق دفاتر فروش و سایت شرکت های هواپیمایی انجام شده و براساس پیش بینی ها ظرف دو روز آینده ظرفیت پروازها کامل خواهد شد.

به گزارش سازمان هواپیمایی کشوری، مصحفی در خصوص فروش بلیت چارتری به عتبات گفت: چنانچه مسافران در جستجوی بلیت انتخاب زمان را خارج از دوره تعیین شده ۱۵ تا ۳۰ شهریور مشخص کنند و فروش چارتری نمایش داده شود این امر مانعی ندارد بنابراین به مسافران توصیه می شود در جستجوی زمان انتخاب بلیت باتوجه به ممنوع بودن پروازهای چارتری در بازه زمانی مذکور و همچنین کابین پروازی اکونومی دقت لازم را داشته باشند.

وی گفت: مسافران می توانند شکایات و نیازهای خود را در سامانه حقوق مسافر سایت سازمان به نشانی caa.gov.ir مطرح و یا با شماره تلفن های ۴۴۶۶۱۷۹۹ - ۴۴۶۶۱۸۶۶ واحد رسیدگی به شکایات تماس حاصل کنند.